نظر وزیر خارجه روسیه درباره قانون آمریکایی "سزار"

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر نظر وزیر خارجه روسیه درباره قانون آمریکایی "سزار"
نظر وزیر خارجه روسیه درباره قانون آمریکایی سزار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک نظر مسکو درباره قانون آمریکایی سزار را ابراز کرد.

سرگی لاوروف "در پاسخ به این سوال که قانون آمریکایی سزار را که نه تنها سوریه بلکه نزدیکترین شرکای دمشق را نیز تحت تأثیر قرار می دهد را چگونه ارزیابی می کنید؟ چنین گفت:

این طرح همانطور که گفتید آمریکایی ها آن را تحت قانون سزار می نامند، پیش فرض تحریم هایی است که می خواهند به عنوان ابزاری خفقان آور علیه رهبری سوریه اعمال کنند. در واقع، این تحریم ها ، مانند بسته های قبلی تحریم ها – تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا و تعدادی دیگر از متحدان واشنگتن –پیش از هر چیز مردم عادی ،شهروندان جمهوری عربی سوریه را تحت تأثیر خود قرار می دهند.

ابراز نگرانی وزیر خارجه روسیه  در رابطه با اوضاع  فعلی در سوریه  - اسپوتنیک ایران
ابراز نگرانی وزیر خارجه روسیه در رابطه با اوضاع فعلی در سوریه

این تحریم ها به صورت یک جانبه اعلام شده و غیرقانونی است. می توان گفت که همین چند روز پیش دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، درخواست خود را که شش ماه پیش مطرح کرده بود بار دیگر اعلام نمود: کشورها تحریم های یک جانبه علیه یک کشور در دوره مبارزه با بیماری همه گیر را متوقف کنند و برای تعلیق این تحریم ها اعلام امادگی کنند. غرب نسبت به این تماس ها واکنشی نشان نمی دهد، گرچه اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو سازمان ملل از این سخنان حمایت می کنند. ما به دنبال محکومیت بیشتر این اعمال خواهیم بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала