کوری چشم در اثر حمام کردن با لنز +عکس

© Photo / COURTESY ROYAN INSTITUTEروش درمان سوختگی قرنیه چشم با استفاده از سلول‌های بنیادی
روش درمان سوختگی قرنیه چشم با استفاده از سلول‌های بنیادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عفونت و کوری چشم نتیجه دوش گرفتن با لنز!

به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از افراد روزانه از لنز بصورت دائمی استفاده می کنند اما باید بدانند که استحمام با لنز به دلیل وجود آب و مواد شوینده، موجب کاهش رطوبت داخل چشم شده و در نتیجه باعث می شود لنز محکم به قرنیه بچسبد.

View this post on Instagram

به نظرتون میشه با لنز حمام کرد؟ اگر جوابتون بله است پس حتما این اسلاید و ورق بزنید . واقعیت اینه که به هیچ عنوان نباید با لنز حمام برید و یا حتی صورتتون و بشورید😐 . هرچقدر که بگید چشمام و اصلا باز نمیکنم یا فقط ۱ دقیقه دوش میگیرم یا مثلا دختر خاله ام همیشه با لنز میره حموم هیچیشم نمیشه ولی باز ما میگیم که این کار نه تنها ممنوعه بلکه خطرناک هم هست . اتفاقی که میفته اینه که: . در حمام با لنز به خاطر آب و مواد شوینده، رطوبت داخل چشم کم شده و در نتیجه لنز محکم به قرنیه می چسبه . خود آب لوله کشی دارای میکروارگانیسم هایی هست که به شدت به چشمتون آسیب میزنه وعفونت قرنیه رو ایجاد می کنه . مواد شویند ایی که در حمام استفاده میشه باعث آسیب جدی به لنزتون میشه و در نهایت ایجاد عفونت های بدی می کنه . . #عفونت_چشم #بیماری_چشم #کوری #حمام_با_لنز #با_لوناتو_یاد_بگیریم #لوناتو #چشم #سلامتی #سلامت_چشم #به_سلامتیمون_اهمیت_بدیم

A post shared by لوناتو - خرید عینک و لنز (@lunatoplus) on

این اتفاق در نهایت سبب کوری یا عفونت شدید چشم می شود و آسیب جدی به آن می رساند.
 بنابراین توصیه می شود افراد از استحمام با لنز بپرهیزند و به هیچ وجه با لنز داخل استخر نروند.
گفته شده است که در اثر استفاده نادرست از لنزهای تماسی از جمله حمام کردن با آن، چشم دچار Acanthamoeba keratitis می شود که از عفونت‌های انگلی نادر قرنیه است.

View this post on Instagram

A post shared by Acanthamoeba Keratitis Info (@acanthamoebakeratitisinfo) on

بسیاری از کاربران معتقدند که استفاده از لنز روش صحیح خود را می طلبد و حمام کردن با آن نیز سبب آسیب جدی به چشم می شود. بعضی از کاربران نیز عنوان کردند که در اثر حمام کردن با لنز دچار علائمی چون تاری دید، درد چشم و حساسیت به نور در چشم خود شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала