چین: همبستگی ما با روسیه همچون صخره مستحکم است

© AP Photo / Ng Han GuanМинистр иностранных дел России Сергей Лавров и глава МИД Китая Ван И на встрече в Пекине
Министр иностранных дел России Сергей Лавров и глава МИД Китая Ван И на встрече в Пекине - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وانگ یی ، وزیر امور خارجه چین در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا در پی سفر به روسیه اعلام کرد انسجام و همبستگی مسکو و پکن "همچون صخره مستحکم است" و هیچگونه عامل خارجی نمی تواند بر تعامل استراتژیک دو کشور تأثیر بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه چین گفت: "انسجام و همبستگی چین و روسیه همچون صخره مستحکم و دوستی دو کشور خلل ناپذیر است. روابط مستحکم روسیه و چین در فضای شکننده و همیشه در حال تغییر بین المللی ، از اهمیت باز هم بیشتری برای حفظ صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی برخوردار است".

وی افزود که این اولین دیدار شخصی با همتای روسی خود سرگئی لاوروف از زمان آغاز شیوع بیماری همه گیر کرونا  است. به گفته وی ، در جریان مذاکرات طولانی مدت ، طرفین در مورد تقویت روابط دوجانبه و پاسخگویی به چالش های بین المللی و منطقه ای به توافق رسیدند.

چین آمریکا را تهدید اصلی نظم بین المللی دانست - اسپوتنیک ایران
چین آمریکا را تهدید اصلی نظم بین المللی دانست

وانگ یی یادآوری کرد: "ما بیانیه مشترکی منتشر کردیم که در آن موضع مشترک خود را در مورد تقریباً تمام موضوعات بین المللی را بیان کردیم و  چین و روسیه به یک نیروی تثبیت کننده مهم در روابط بین الملل معاصر تبدیل شده اند."

وزیر خارجه چین خاطرنشان كرد: برخی از كشورهای  از سیاست ترور روانی استفاده  کرده و با پیروی از خواسته های خود به دخالت در امور داخلی سایر كشورها پرداخته و  سعی می كنند روسیه و چین را مهار و تحت فشار قرار داده و امنیت و ثبات در اطراف دو كشور را تضعیف سازند.

وانگ یی در پایان گفت: "چین و روسیه به طور مداوم روابط آینده نگرانه و همراه با جامعه بین المللی را برای پیشبرد روابط بین المللی مبتنی بر احترام متقابل ، عدالت و همکاری متقابلاً سودمند توسعه خواهند داد."

مذاکرات وزیران خارجه روسیه و چین در تاریخ 11 سپتامبر در مسکو و در حاشیه جلسه شورای وزارت امور خارجه سازمان همکاری شانگهای انجام شد. سرگئی لاوروف در پایان این مذاکرات اظهار داشت سیاست آمریكا در راستای "دوستی علیه"  پكن یا هر کشور دیگری برای مسكو بیگانه است و خاطرنشان كرد كه طرفین قصد دارند همکاری های خود را در صحنه بین المللی افزایش دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала