نماینده ایران: حق داریم به هر شیوه ای که صلاح می دانیم به انفجار نطنز واکنش نشان دهیم

© Photo / IRNAنماینده ایران: حق داریم به هر شیوه ای که صلاح می دانیم به انفجار نطنز واکنش نشان دهیم
نماینده ایران: حق داریم به هر شیوه ای که صلاح می دانیم به انفجار نطنز واکنش نشان دهیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاظم غریب‌آبادی، نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌الملی مستقر در وین، ضمن تایید اینکه انفجار در سایت هسته‌ای نطنز"خرابکاری بود"، اعلام کرد ایران به هر صورتی که صلاح بداند به آن واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، کاظم غریب‌آبادی طی سخنرانی در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: انفجار نطنز یک خرابکاری بود. ما نسبت به چنین ماجراجویی خطرناکی هشدار می دهیم. این اقدامات بدخواهانه باید توسط آژانس و اعضای آن قویاً محکوم شوند. ایران حق خود می داند تا ضمن حفاظت از تاسیسات هسته ای خود، به هر شیوه ای که صلاح می داند، واکنش لازم را نیز به این تهدیدات به طور مقتضی اتخاذ نماید.

پس از خرابکاری در تاسیسات نطنز، ایران تاسیسات مجهز تری را در دل کوه می سازد - اسپوتنیک ایران
پس از خرابکاری در تاسیسات نطنز، ایران تاسیسات مجهز تری را در دل کوه می سازد

سفیر ایران با اشاره به انفجار اخیر نطنز و اینکه این یک خرابکاری در صنعت هسته ای ایران از سوی دشمنان کشورمان بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران، اهمیت بالایی برای امنیت هسته ای قائل است. در این زمینه، توجه شما را به یک موضوع مهم درخصوص انفجار اخیر در تأسیسات هسته ای شهید احمدی روشن (نطنز) جلب می کنم که همانطور که قبلاً اعلام شد، نتیجه خرابکاری بود. ما نسبت به چنین ماجراجویی خطرناکی هشدار می دهیم. این اقدامات بدخواهانه باید توسط آژانس و اعضای آن قویاً محکوم شوند. غریب آبادی با استناد به قطعنامه های آژانس نسبت به خرابکاری در تاسیسات هسته ای کشورهای عضو، با یادآوری مسولیت آنها، بیان کرد: در قطعنامه های مختلف کنفرانس عمومی تأکید شده است "هرگونه حمله مسلحانه و تهدید علیه تاسیسات هسته ای اختصاص داده شده به مقاصد صلح آمیز و تحت پادمان، نقض اصول منشور ملل متحد، حقوق بین الملل و اساسنامه آژانس تلقی می شود". در همین چارچوب، ایران حق خود می داند تا ضمن حفاظت از تاسیسات هسته ای خود، به هر شیوه ای که صلاح می داند، واکنش لازم را نیز به این تهدیدات به طور مقتضی اتخاذ نماید. این نکته را هم تأکید می کنم که چنین اقدامات بدخواهانه، تأثیرات منفی بر برنامه هسته ای ایران نخواهد گذاشت، بلکه به عنوان انگیزه ای برای تسریع پیشرفت هایش خواهد بود.

سازمان انرژی اتمی ایران 12 تیرماه امسال از وقوع یک حادثه در تاسیسات کارخانه غنی سازی اورانیوم در نطنز خبر داد. خاطر نشان شد که هیچ کس در این حادثه که سپس معلوم شد انفجار بوده ، آسیب ندیده است و نشت مواد رادیواکتیوی نیز گزارش نشده است. دیرتر نماینده رسمی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که ایران در تاسیسات نطنز قصد تولید سانتریفیوژ مدرن داشته است.  


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала