ترامپ گفت که آماده حذف بشار اسد بوده است

© REUTERS / Erin Scott ترامپ گفت که آماده حذف بشار اسد بوده است
ترامپ گفت که آماده حذف بشار اسد بوده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده اظهار داشت: من اسد را البته آدم بدی می دانستم. من به این فکر کردم که او را از بین ببرم، اما متیس مخالف بود. متیس مخالف بیشتر این موارد بود.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد که گزینه حذف بشار اسد رئیس جمهور سوریه را بررسی می کرد، اما جیمز متیس رئیس وزارت دفاع آمریکا وی را از این کار منصرف کرد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش سخنگوی دولت ایران امروز سه شنبه به اظهارات تهدید آمیز ترامپ

ترامپ روز سه شنبه در فاکس نیوز گفت: من اسد را البته آدم بدی می دانستم. من به این فکر کردم که او را از بین ببرم، اما متیس مخالف بود. متیس مخالف بیشتر این موارد بود.

به گفته وی، از اینکه تصمیم به حذف اسد نگرفت، پشیمان نیست. ترامپ توضیح داد: من می توانم این طور و آن طور زندگی کنم.

جیمز متیس ژنرال بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده ماتیس از ژانویه ۲۰۱۷ به عنوان رئیس پنتاگون فعالیت می کند و به دلیل اختلاف نظر با رئیس جمهور در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۹ پست خود را ترک کرد.

ترامپ استعفای متیس را در دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد و از کار وی تشکر کرد. او قرار بود در فوریه ۲۰۱۹ خارج شود. پس از آن، نامه خداحافظی متیس به رئیس جمهور منتشر شد که در آن وی به ترامپ توصیه کرده وزیری را پیدا کند که نظرات وی با دیدگاه های او مطابقت بیشتری داشته باشد.

رسانه ها نوشتند که ترامپ این مسئله را یک حمله شخصی در میان اختلاف نظر با متیس در مورد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه دانسته است.

در نتیجه، ترامپ اعلام کرد که متیس در اول ژانویه ۲۰۱۹ زودتر از زمان برنامه ریزی استعفا می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала