قصد فیلیپین برای خرید واکسن ضد کرونا روسیه و چین

© AFP 2023 / Manman Dejetoرئیس جمهور فلیپین
رئیس جمهور فلیپین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فیلیپین اعلام کرد ترجیح می‌دهد واکسن‌های ضد کووید ساخت روسیه و چین را بخرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین اعلام کرد ترجیح می‌دهد واکسن‌های ضد کووید ساخت روسیه و چین را بخرد.

به گفته رئیس جمهور فیلیپین، واکسن روسی و چینی با نوع غربی فرق دارد و برای ما سودآور است زیرا نباید پیش‌پرداخت انجام شود. خرید این واکسن از طریق مناقصه انجام خواهد شد.

شایان ذکر است که فیلیپین اولین کشور جهان بود که از روسیه خواست واکسن ضد کرونا را برای انجام آزمایش های بالینی به آن کشور واگذار کند.  درماه اوت زمان پایان آزمایش واکسن روسی در فیلیپین  اعلام شد.

کاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
واکسن کووید-١٩ روسی، ساخت ایران

پیشتر رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین گفته بود:«به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهم گفت که به مطالعات شما در مبارزه با کووید 19 به شدت اعتماد دارم و معتقدم که واکسنی که شما تولید کنید برای بشریت حقیقتا خوب خواهد بود. من می‌توانم اولین شخصی باشم که این واکسن بر روی او آزمایش می‌شود».

رقابت جهانی شدید برای تولید واکسن کووید 19 این نگرانی را به وجود آورده که سرعت و اعتبار ملی می‌تواند امنیت را به خطر بیاندازد.

دولت فیلیپین اعلام کرده که برای همکاری با روسیه در آزمایش این واکسن و تولید انبوه آن آماده است. دوترته در ژوئیه سال جاری میلادی از رئیس جمهور چین خواست که اگر پکن واکسن کرونا را تولید کرد، فیلیپین را در اولویت قرار دهد.

دوترته متعهد شده که اگر میزان سرایت و ابتلا به ویروس کرونا از کنترل خارج شود، ارتش را برای تعطیلی و قرنطینه کشور بسیج خواهد کرد.

روسیه درخواست ارسال واکسن به مقدار 1 میلیارد دُز را از 27 کشور جهان دریافت کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала