دادستان کل کشور: نجفی قتل عمد مرتکب شده است

© Photo / IRNAمحمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران و همسرش
محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران و همسرش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستان کل کشور اطلاع داد: همه عناصری که می تواند قتل را قتل عمد کند در پرونده نجفی وجود دارد و قاتل اقرار کرده است.

به گزارش ایلنا،  دادستان کل کشور در جلسه امروز هیأت عمومی دیوان عالی کشور درباره پرونده نجفی گفت: این شخص (نجفی) یک فرد عادی بی‌سواد و جوان ناپخته نبوده بلکه کسی بوده که در مقام‌های بالای کشور مسئولیت داشته است، این فرد مرتکب جنایتی می‌شود که نباید به او به چشم یک فرد عادی نگریست. هرچند برای دیوان عالی تفاوت بین اشخاص نیست و پرونده مربوط به هر شخصی باشد برای دستگاه قضا تفاوتی ندارد این موضوع درست است اما در تجزیه و تحلیل‌هایمان باید جایگاه شخص را در نظر بگیریم.

وی در ادامه افزود: اولین مولفه‌ای که بین قاتل و‌ مقتوله باید مورد بحث قرار بگیرد، اختلافات شدیدی است که بین این دو بوده است؛ در یکی از اظهارات قاتل گفته شده که « به او گفتم قضیه را تمام کنیم» قضیه‌ای که باید تمام شود، چیست؟ انتخاب حمام برای این جنایت کاملاً حساب شده بوده است؛ اگر بنایی بر ترساندن داشته، در اتاق هم می‌توانست او را بترساند؛ ثانیاً اگر بنا به ترساندن بوده چرا اسلحه را مسلح کرده است؟ آیا این‌ها مولفه‌هایی نیست که نشان دهد قاتل با اراده مرتکب قتل شده است؟

منتظری خاطر نشان کرد: این عمل، قطعاً عمل کشنده است همه عناصری که می‌تواند قتل را قتل عمد کند، وجود دارد، قاتل اقرار کرده است.

وی تاکید کرد: گاهی ممکن است فردی دستش به ناخودآگاه روی ماشه برود و شلیک کند اما اگر ناخودآگاه و بدون اراده بوده چرا پنج بار شلیک شده است؟ اشتباه یک شلیک نه پنج شلیک؛ اینها مولفه‌هایی است که موثر در تصمیم‌گیری و تعیین نوع قتل است. به نظر بنده قتل، قتل عمد است و فقط ما از نظر جنبه عمومی جرم اظهار نظر می‌کنیم و در نهایت رأی شما عزیزان مشخص خواهد کرد که این قتل عمد بوده است یا خیر.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала