فجايع بيماري همه گير بعدي بدتر از ویروس کرونا خواهد بود

© AFP 2023 / Claudio Reyesفجايع بيماري همه گير بعدي بدتر از ویروس کرونا خواهد بود
فجايع بيماري همه گير بعدي بدتر از ویروس کرونا خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای نظارت بر آمادگی جهانی، ایجاد شده توسط سازمان بهداشت جهاني و بانک جهانی اعلام نمود که بشریت در آستانه مواجهه با یک بیماری همه گیر ویرانگرتر است.

به گزارش اسپوتنیک، نشريه ساينس آلرت در مقاله اي نوشت که شورای نظارت بر آمادگی جهانی، ایجاد شده توسط سازمان بهداشت جهاني و بانک جهانی ، گفت که بشریت در آستانه مواجهه با یک بیماری همه گیر ویرانگرتر است.

وزارت بهداشت: روسیه در حال تهیه 26 نوع از واکسن ضد کرونا است - اسپوتنیک ایران
وزارت بهداشت: روسیه در حال تهیه 26 نوع از واکسن ضد کرونا است

علیرغم تلاش برای محدود کردن شیوع کوويد 19، کشورها علی رغم هشدارها درباره شیوع قریب الوقوع جهانی، برای چنین بلایایی آماده نیستند.

بر اساس گزارش این سازمان، عدم یادگیری کشورها از اشتباهات خود در مبارزه با ویروس کرونا، عدم استفاده از تمام منابع لازم و انجام تعهدات در قبال جامعه جهانی به این معنی است که بیماری همه گیر بعدی که برای آینده خطرناک تر است، برای اقتصاد کشنده تر و مخرب تر خواهد بود. اين سازمان خود یک سال پیش نسبت به آمادگی ضعیف برای یک بیماری همه گیر هشدار داده بود و هیچ اقدامی برای جلوگیری از یک وضعیت بحرانی صورت نگرفت.

پیش از این گزارش شده بود که برای جلوگيري از بیماری همه گیر جدید، لازم است سالانه پنج دلار برای هر نفر در جهان هزینه کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала