روسیه باید به سرعت به آنالیز تحقیقات آلمان در مورد ناوالنی مرتبط شود

CC BY 2.0 / DIE LINKE / oben bleibenروسیه باید به سرعت به آنالیز تحقیقات آلمان در مورد ناوالنی مرتبط شود
روسیه باید به سرعت به آنالیز تحقیقات آلمان در مورد ناوالنی مرتبط شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیته اقتصاد و انرژی بوندستاگ آلمان بیان داشت: نتایج تحقیقات ناوالنی باید با جزئیات به طرف روسی ارائه شود.

به گزارش اسپوتنیک، ارنست کلاوس رئیس کمیته اقتصاد و انرژی بوندستاگ آلمان، اظهار داشت: طرف آلمانی باید تحقیقات انجام شده در مورد الکسی ناوالنی را به طور مفصل در اختیار روسیه قرار دهد، مسکو باید در تجزیه و تحلیل این داده ها نقش داشته باشد.

الکسی ناوالنی، چهره سرشناس اپوزیسیون روسیه   - اسپوتنیک ایران
اولین پست ناوالنی در اینستاگرام + عکس

کلاوس با بیان اینکه نتایج این مطالعات باید با جزئیات به طرف روسی ارائه شود، افزود که وی بسیار امیدوار است که "دولت آلمان در اسرع وقت طرف روسی را در تحلیل این نتایج مشارکت دهد."

وی افزود: شما نمی توانید توضیحاتی را بخواهید و در عین حال اطلاعات خود را پنهان كنید.

ناوالنی پس از بیماری در هواپیما در ۲۰ آگوست در شهر اُمسک روسیه بستری شد. بر اساس نتایج معاینات، پزشکان اُمسک تشخیص اصلی را اختلال متابولیک عنوان کردند که باعث تغییر شدید قند خون می شود. هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث آن شده است، اما طبق گفته پزشکان این شهر، هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی پیدا نشده است.

بعداً این مخالف دولت روسیه با هواپیما به آلمان منتقل شد. پس از آن، دولت آلمان با استناد به پزشكان ارتش اعلام كرد، كه ناوالنی با ماده ای از گروه مأموران جنگ سمی "نوویچوک" مسموم شده است.

کابینه وزیران جمهوری فدرال آلمان گفتند، که نتیجه گیری کارشناسان آلمانی توسط آزمایشگاه های سوئد و فرانسه تأیید شد؛ به موازات آن، به درخواست برلین، سازمان منع سلاح های شیمیایی تحقیقات خود را انجام می دهد.

در همین رابطه، كرملین اظهار داشت كه برلین از یافته های خود به مسكو اطلاعی نداده و وزارت امور خارجه روسیه تأكید كرده است كه روسیه منتظر پاسخ آلمان از درخواست رسمی این وضعیت است.

مقامات آلمان پیشتر نفی نکردند که سرویس اطلاعاتی آلمان، از دهه ۱۹۹۰ به عامل مسمومیت نظامی "نوویچوک" دسترسی داشته است.

لئونید رینک یکی از سازندگان عامل جنگ شیمیایی، قبلاً اظهار داشت که داده های مربوط به مسمومیت ادعا شده ناوالنی توسط انواع جدید "نوویچوک" بی معنی است، زیرا هیچ علائمی از مسمومیت با این ماده وجود ندارد.

در روز بستری شدن ناوالنی، دادستانی و پلیس شروع به بررسی های خود کردند.

سفارت روسیه در برلین گفت كه آنها انتظار دارند طرف آلمانی هرچه سریعتر به درخواست دادستانی كل روسیه در تاریخ ۲۷ آگوست برای كمک حقوقی در پرونده ناوالنی پاسخ دهد.

کمیته تحقیق فدراسیون روسیه پیش از این بیانیه طرفداران ناوالنی را برای تأیید به اداره سیبری غربی مبنی بر ادعای مخالفت ارسال کرده بود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که اقدامات تحقیقاتی واقعی در مورد وضعیت ناوالنی در حال انجام است، در صورت تأیید وجود یک ماده سمی، تحقیقات به صورت علنی و قانونی برگزار می شود.

در ۷ سپتامبر، کلینیک برلین شاریت گزارش داد که وضعیت ناوالنی بهبود یافته است و او را از کما بیرون آوردند و از ونتیلاتور جدا شده است.

روز سه شنبه، ناوالنی اولین عکس خود را پس از خارج شدن از کما منتشر کرد و گفت که روز گذشته توانسته است به تنهایی نفس بکشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала