بزرگ ترین اشتباهات در استفاده از لباسشویی

© Fotolia / Luluبزرگ ترین اشتباهات در استفاده از لباسشویی
بزرگ ترین اشتباهات در استفاده از لباسشویی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا میدانستید که با ساده ترین اشتباهات ممکن است چه خسارات جبران ناپذیری به ماشین لباسشویی خود وارد نمایید؟

با این مقاله از تیم گزارشگر آی پی امداد همراه باشید تا با چند اقدام ساده، از بروز مشکلات و خطرات بزرگ در لباسشویی خود جلوگیری کرده و به طول عمر آن بیفزایید.

در عصر امروز، دیگر کمتر خانه ای پیدا میشود که در آن ماشین لباسشویی وجود نداشته باشد. استفاده از لباسشویی جزیی از برنامه روزمره افراد شده است و با پیشرفت تکنولوژی روز به روز کار کردن با آن ساده تر شده و قابلیت های بسیاری به آن افزوده میشود. اما در عین حال حساسیت های استفاده از این دستگاه کاربردی نیز بالاتر رفته و نیاز مند مراقبت های بیشتری میباشد.

در ادامه بررسی خواهیم کرد که چطور ممکن است برخی از سهل انگاری های ما باعث بروز مشکل در لباسشویی و همچنین خراب شدن لباس ها و به خطر افتادن سلامتی خودمان شود.

خالی نکردن جیب لباس ها چه صدماتی به لباسشویی وارد میکند؟

گاهی اوقات که با عجله لباس هارا داخل ماشین لباسشویی می اندازید، فراموش میکنید که جیب لباس هارا خالی نمایید. به خصوص در فصل پاییز و زمستان که جیب لباس های کودکان پر از دستمال های کاغذی مچاله شده و پول خرد است. در هنگام ریختن لباس ها داخل لباسشویی حتما دقت کنید که جیب لباس ها کاملا خالی باشد.

·  وجود دستمال کاغذی در جیب لباس ها

وجود دستمال کاغذی در داخل لباسشویی باعث گیر کردن آن در پمپ تخلیه و مسدود کردن مسیر تخلیه آب میشود. اگر لباسشویی به خوبی تخلیه نکند، مرحله خشک کن آغاز به کار نمیکند و لباسها پس از شستشو خیس باقی مانده و آب در لباسشویی میماند. همچنین دستمال های کاغذی تکه تکه شده به لباسهای شما میچسبند و ظاهر آنها را خراب میکنند و به سختی و با شستشو های مداوم از بین میروند.

·  باقی ماندن سکه در جیب لباس ها

باقی ماندن سکه در جیب لباس ها و در نهایت افتادن در لباسشویی، موجب تولید سر و صدا در هنگام شستشو میشود. ممکن است سکه از لاستیک دور درب عبور کند و به داخل لباسشویی بیفتد. در این حالت هم به لاستیک دور درب آسیب زده است و هم ممکن است به بدنه داخلی لباسشویی آسیب وارد کند. در نظر داشته باشید که در این حالت حتما باید از یک تکنسین متخصص کمک بخواهید چرا که باز کردن لاستیک دور درب و دسترسی به داخل بدنه لباسشویی نیازمند تخصص و مهارت فنی میباشد. اگر این اتفاق برای  لباسشویی سامسونگ شما رخ داده است و اکنون متوجه اشکال کار شده اید، همین حالا میتوانید از خدمات تعمیرگاه مجاز مرکزی سامسونگ بهره مند شوید.

استفاده نامناسب از مواد شوینده و آسیب های آن به لباسشویی

مواد شوینده در عملکرد و کیفیت شستشوی ماشین لباسشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از مواد شوینده نامناسب یا استفاده بیش از حد از آن ها ممکن است آسیب های جدی به ماشین لباسشویی و همچنین لباس هاس شما وارد نماید.

اگر بیش از حد مشخص شده در محفظه جاپودری، از مواد شوسنده استفاده نمایید و یا از پودر شستشوی لباس دستی استفاده کنید، موجب کف کردن بسیار زیاد لباسشویی میشود. به حدی که در مواردی دیده شده است که کف از درب لباسشویی خارج میشود. در این حالت لباس ها اصلا تمیز نمیشوند و لکه مواد شوینده بر روی آن ها باقی میماند. اگر کاملا اتفاقی و از روی بی دقتی مواد شوینده زیاد داخل محفظه جاپودری ریختید و لباسشویی شما بیش از اندازه کف کرده است، حتما یکدور برنامه شستشوی کامل را بدون ریختن مواد شوینده تکرار نمایید تا مواد شوینده باقی مانده روی لباسها و بدنه لباسشویی شسته شده و از بین برود.

تراز نبودن لباسشویی آسیب جدی به آن وارد میکند!

تراز نبودن لباسشویی به این معناست که هر چهار پایه زیر لباسشویی محکم و به خوبی روی زمین قرار نگرفته باشند. در این حالت اگر لباسشویی خود را روشن نمایید ابتدا صدا های وحشتناک و لرزش شدید در لباسشویی به وجود خواهد آمد. اگر چند بار بدون توجه به لرزش و سر و صدا لباسشویی را روشن کرده و بارگیری نمایید، پس از مدتی تعدل دیگ لباسشویی به هم میخورد و بولبورینگ های دیگ دچار آسیب جدی میشوند. در صورتی که لباسشویی ال جی شما دچار لرزش و سر و صدا شده است، بدون مکث پیش از آنکه آسیب جدی تری به آن وارد شود، حتما از تعمیرگاه مجاز مرکزی الجی کمک بخواهید.

باقی ماندن لباسهای شسته شده در لباسشویی خطر جانی به همراه دارد!

اگر چرخه شستشوی لباسشویی ساعتها و حتی روزهاست که به پایان رسیده است اما در خالی کردن لباس ها تنبلی کرده اید، وقت آن رسیده است که به کپک ها و قارچ های چسبیده به دیواره لباسشویی خود سلامی بدهید! باقی ماندن لباسهای مرطوب در فضای بسته و بدون گردش هوای داخل دیگ لباسشویی باعث رشد سریع قارچ ها در بین لباس ها و بدنه دیگ میشود. قارچ هایی که بر روی لباس باقی میمانند، بیماری های پوستی بسیاری را به همراه خود می آورند. اگر چنین مشکلی برای لباسهای شما پیش آمده است حتما ان ها را در مایع ضد عفونی کننده خیس کنید و زمان بدهید تا قارچ ها از بین بروند. همچنین حتما مواد ضد عفونی کننده را داخل محفظه جا پودری بریزید و اجازه دهید یک چرخه کامل شستشو بدون لباس انجام شود تا قارچ ها و کپک های باقی مانده بر روی بدنه دیگ لباسشوویی از بین برود.

ساده ترین اشتباهات چگونه موجب بزرگترین خطرات میشوند!

برخی از ساده ترین بی دقتی های کاربران لباسشویی در مواردی باعث بروز مشکلات بزرگ و خطرناک هم برای ماشین لباسشویی و هم برای خود کاربران میشود. برخی از مواردی را که ممکن است سلامت شما را به خطر اندازد یا دستگاه را خراب کند در زیر برشمرده ایم:

·  لباس های خیس را داخل لباسشویی نیندازید.

·  لباسشویی را در فضاهای مرطوب مانند حمام قرار ندهید.

·  بر روی لباسشویی اسپری حسره کش نزنید.

·  از پودر شستشوی دستی در لباسشویی استفاده نکنید.

·  لباس های خیلی کثیف و گلی را در لباسشویی نیندازید.

·  از گذاشتن لوازم سنگین بر روی لباسشویی خودداری کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала