اتحادیه اروپا اعدام ورزشکار ایرانی را محکوم کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا اعدام ورزشکار ایرانی را محکوم کرد
اتحادیه اروپا اعدام ورزشکار ایرانی را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا اعدام ورزشکار ایرانی، نوید افکاری را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی سرویس خارجه اروپا اعدام نوید افکاری ورزشکار 27 ساله ایرانی توسط رژیم این کشور در 12 سپتامبر را محکوم کرد.

در بیانیه منتشر شده در روز دوشنبه در بروکسل آمده است : " اتحادیه اروپا این اعدام را به شدیدترین نحو ممکن محکوم می کند. حقوق بشر یکی از جنبه های اصلی تعامل ما با ایران است. ما به همکاری با مقامات ایرانی در این زمینه ادامه خواهیم داد، از جمله از طریق هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران، و همچنین در موارد ویژه مانند اعدام اخیر."

حکم اعدام نوید افکاری بامداد امروز اجرا شد - اسپوتنیک ایران
حکم اعدام نوید افکاری بامداد امروز اجرا شد

این سند یادآوری می کند که اتحادیه اروپا تحت هر شرایطی، بدون استثنا با مجازات اعدام مخالف است.

سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه گفت: "این مجازاتی بیرحمانه و غیرانسانی است كه به عنوان یک عامل بازدارنده عمل نمی كند و انكار غیرقابل قبول كرامت و حق حیات انسان است." 

پیش از این، کمیته بین المللی المپیک ابراز تأسف کرد که مقامات ایرانی درخواست عفو کشتی‌گیر، افکاری را که روز شنبه اعدام شد، نادیده گرفتند.

بیانیه کمیته بین المللی المپیک به این شرح است: " این یک خبر بسیار ناراحت کننده است - اعدام کشتی گیر، نوید افکاری در ایران. کمیته بین المللی المپیک از اطلاعیه امروز شوکه شده است. توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک هفته گذشته شخصاً خطاب به رهبر و رئیس جمهور ایران ضمن احترام به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران خواستار عفو نوید افکاری شد."

افکاری به جرم کشتن یک مأمور امنیتی در جریان اعتراضات ضد دولتی در سال 2018 محکوم شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала