پوتین شرط روشن شدن وضعیت ناوالنی را بازگو کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین شرط روشن شدن وضعیت ناوالنی را بازگو کرد
پوتین شرط روشن شدن وضعیت ناوالنی را بازگو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در گفتگو با مکرون شرایط روشن کردن وضعیت الکسی ناوالنی را شرح داد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلام سرویس مطبوعاتی کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگو با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که برای روشن شدن شرایط واقعی آنچه برای الکسی ناوالنی اتفاق افتاده است، باید مواد و اطلاعات از آلمان به روسیه منتقل شود.

آلمان از بهبود وضعیت سلامت ناوالنی خبر داد
 - اسپوتنیک ایران
آلمان از بهبود وضعیت سلامت ناوالنی خبر داد

در این پیام آمده است: " تأكید شد كه برای فهمیدن شرایط واقعی حادثه لازم است كه مواد بیولوژیكی توسط متخصصان آلمانی به روسیه منتقل شود، نتیجه گیری رسمی بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل تست‌های گرفته شده از ناوالنی و همچنین ایجاد كار گروه مشترک با پزشكان روسی."

بیستم ماه اوت الکسی ناوالنی  در راه بازگشت از شهر تومسک سیبری به مسکو در هواپیما حالش بد شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. پزشکان اومسک تشخیص اصلی را نوعی اختلال متابولیک عنوان کردند که باعث افت شدید قند خون می شود. دلایل آن هنوز روشن نشده است، اما در بررسی ها و آزمایشات پزشکان اومسک، اثری از سم در خون ناوالنی یافت نشد.

ناوالنی برای معالجه به آلمان منتقل شد؛ دولت آلمان پیشتر اعلام کرد که بر اساس نتایج متخصصان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، الکسی ناوالنی با عنصری از گروه مواد سمی فلج کننده اعصاب موسوم به "نوویچوک" مسموم شده است. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه گزارش های آلمانی ها  درباره ناوالنی را بی اساس دانسته است. کلینیک پزشکی شاریته در برلین روز دوشنبه اعلام کرد، که وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی بهبود یافته و وی از حالت کما بیرون آمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала