واکنش ایران به اتهام سوء قصد علیه سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی

© Sputnik / Shiva Abshenasواکنش ایران به اتهام سوء قصد علیه سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی
واکنش ایران به اتهام سوء قصد علیه سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران به اتهامات مطرح شده در خصوص تلاش ایران برای سوء قصد علیه سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد اتهامات مطروحه در خصوص تلاش ایران برای  سوء قصد علیه سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، اظهار داشت: به مقام‌های آمریکایی توصیه می‌کنیم از توسل به روش‌های تکراری و پوسیده برای فضاسازی ضدایرانی در صحنه بین‌المللی دست بردارند.

ادعای سوء قصد ایران علیه سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران
ادعای سوء قصد ایران علیه سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌الملل پایبندی مداوم خود به اصول و عرف دیپلماتیک بین‌المللی را اثبات کرده است. در مقابل این ایالات متحده و رژیم فعلی در کاخ سفید است که خصوصا در سال‌های اخیر با اقدامات بیشمار خارج از روش‌ها و نرم‌های پذیرفته شده بین المللی از جمله طراحی و اجرای ده‌ها نقشه ترور و مداخلات نظامی و اطلاعاتی، خروج از توافقات پرشمار بین‌المللی، نقض تمامیت ارضی کشورها و ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز مبارزه با تروریسم، بی‌اعتنایی خود به اصول اولیه دیپلماتیک را به نمایش گذاشته و به رژیمی سرکش در عرصه بین‌الملل بدل شده است.

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: اظهارات بی اساس و بی‌پایه ای از این دست بخشی از کارزار ضد اطلاعاتی دولت ترامپ علیه ایران می‌باشد. تمسک رژیم ایالات متحده به اتهام ‌زنی و دروغ‌پردازی ضدایرانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا و همزمان با فشارهای این رژیم برای سوء استفاده از ساز و کارهای شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف افزایش فشار بر مردم ایران امری قابل پیش‌بینی بود، با این حال چنین اقدامات و خبرسازی‌هایی که احتمالا در آینده نیز ادامه خواهد یافت، قطعا بی‌نتیجه خواهد ماند و به فهرست بلند ناکامی‌های مداوم واشنگتن در تقابل با جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ایران در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه خواهد داد و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند.

پیش از این نشریه پولیتیکو به نقل از منابعی در دولت آمریکا مدعی شده بود که ایران سوء قصد علیه سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی را بررسی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала