جنگنده‌های «ترسناک» روسی

© Sputnik / Alexey Malgavkoجنگنده‌های «مرگ‌آور» روسی
جنگنده‌های «مرگ‌آور» روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آمریکا سوخوی-27 روسی را یک جنگنده وحشتناک می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، جنگنده های قدیمی شوروی –روسیه «سوخوی -27» بعد از مدرنیزه شدن همچنان یک سلاح مرگبار باقی می‌ماند که ناتو باید از آن بترسد.

مطابق با نوشته منتشره در مجله نامبرده، جنگنده «سوخوی -27اس ام 3» از «سوخوی-35 اس» ارزان تر است و همان برد پرواز را دارد اما « سوخوی -30» برای انجام وظایف رزمی از خصوصیات بهتری برخوردار است.

چشم انداز جنگنده سوخوی-57 افشا شد - اسپوتنیک ایران
چشم انداز جنگنده سوخوی-57 در بازار خارجی افشا شد

جنگنده «سوخوی -27» از جمله دارای رادار آرایه‌ای چند حالته Н035 «ایربیس – اِ» است که در «سو -35» هم مورد استفاده قرار گرفته است. افزون بر آن، جنگنده «سوخوی -27» مجهز به موتورهای جدید است که امکان حمل تعداد بیشتر سلاح را ممکن می سازد که اکنون 12 سلاح است. اضافه بار تسلیحاتی این جنگنده  3 تن می باشد.

در ماه اوت، سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه تا پایان سال جاری قصد دارد توافق دریافت 46 جنگنده «سوخوی -30 اس ام2 و یاک-130» را به امضا برساند.

سوخو ۲۷ دارای برد پروازی استثنایی، قابلیت حمل مهمات بالا و چابکی فوق‌العاده‌است و توانایی انجام مانورهای دشوار همانند کبرا و کولبیت را داراست. جنگندهٔ سوخو ۲۷ اغلب در نقش «ماموریت‌های برتری هوایی» به‌کار گرفته می‌شود، اما قادر است در اغلب مأموریت‌های رزمی دیگر نیز شرکت کند.

یکی از وظایفی که برعهدهٔ سوخوی ۲۷ گذاشته شده‌بود، حمله به هواپیماهای پشتیبانی‌کننده عملیات‌های هوایی سازمان ناتو، نظیر هواپیماهای سوخت‌رسان و فرماندهی و هشدار زودهنگام (آواکس) بود. برنامه‌ریزان نظامی شوروی، بر این مسئله واقف بودند که نیروهای ناتو، توانایی‌های شایان سوخوی ۲۷ را در نظر گرفته‌اند و بدین جهت، می‌دانستند که حملهٔ همه‌جانبهٔ هوایی آن‌ها، توسط این جنگندهٔ جدید، بسیار محدود خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала