توزیع واکسن آنفلوآنزا از ابتدای مهرماه در ایران

© Fotolia / BillionPhotos.comتوزیع واکسن آنفلوآنزا از مهرماه در ایران
توزیع واکسن آنفلوآنزا از مهرماه در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد؛ با توجه به همزمانی شیوع ویروس کرونا و آنفلوآنزا در پاییز و زمستان سال جاری، 16 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر ایران؛ کریم همتی گفت: طبق پروتکل وزارت بهداشت، توزیع واکسن ها از ابتدای مهرماه آغاز می شود. علاوه بر این 2 میلیون دوز، هلال احمر در حال حاضر 150 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در اختیار دارد که منتظر مجوز وزارت بهداشت برای توزیع این واکسن ها هستیم.

آیا تزریق واکسن آنفلوآنزا در دوره شیوع کرونا لازم است؟ - اسپوتنیک ایران
آیا تزریق واکسن آنفلوآنزا در دوره شیوع کرونا لازم است؟

رئیس جمعیت هلال احمر ایران همچنین تاکید کرد: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده کسانی که واکسن آنفلوآنزا را از هلال احمر خریداری می کنند در مراکز در نظر گرفته شده  از سوی این جمعیت، تزریق آن را انجام دهند تا امکان هیچگونه سوءاستفاده برای دلالان این واکسن در بازار آزاد باقی نماند.

همتی با اشاره به شیوع بالای آنفلوآنزا در سال گذشته، افزود: پیش بینی ها این است که با توجه به همزمانی و تقارن شیوع ویروس کرونا و آنفلوآنزا، درخواست و تقاضا برای دریافت و خرید واکسن نسبت به سال های قبل بیشتر باشد، بنابراین انتظار این است کسانی که مشکلات خاص و زمینه ای ندارند برای خرید و تزریق این واکسن عجله نکنند چرا که اولویت خرید، با سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران است.

وی با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن مهرماه است، تاکید کرد: وزارت بهداشت نظارت کامل بر نوع کالا و نحوه توزیع واکسن ها را برعهده دارد اما درخواست ما از سازمان غذا و دارو این بوده که سهمیه ای از واکسن ها برای توزیع در داروخانه های هلال احمر در سراسر ایران در نظر گرفته شود.
رئیس جمعیت هلال احمر ایران قیمت واکسن های خریداری شده با ارز دولتی را که شامل واکسن های آلمانی، فرانسوی و کانادایی است بین 5.9 تا 7 یورو اعلام کرد و افزود: اگر تقاضا برای واکسن آنفلوآنزا بیشتر باشد و این 16 میلیون دوز کفایت نکند مجبور خواهیم بود با ارز آزاد مجددا واکسن وارد کشور کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала