ماجرای جنجالی حذف تصاویر دختران از تصویر جلد کتاب درسی دانش آموزان +عکس، ویدئو

© Depositphotos.com / adistockکتاب
کتاب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دخترها به جلد کتاب ریاضی باز می گردند!

به گزارش اسپوتنیک، این روزها در شبکه‌های اجتماعی تصویر جلد کتاب ریاضی سوم دبستان تبدیل به سوژه‌ای داغ شده است چرا که گفته شده عکس دختران از روی آن حذف گشته است. این امر سبب شد تا موجی از ناراحتی از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و این کار محکوم شود.

View this post on Instagram

A post shared by تهمینه میلانی (@tahminehmilani) on

تهمینه میلانی بانوی کارگردان ایرانی با انتشار عکس قبل و بعد کتاب ریاضی سوم دبستان عنوان کره است که "آقای وزیر! چه کسی آب به آسیاب بدخواهان کشور می ریزد؟! سیاست های فرهنگی عقب افتاده علیه زنان و دختران ایران زمین را جدی بگیرید! یک فصل از دروس ریاضی مدارس امریکا، درباره خانم مریم میرزاخانی ریاضیدان بر جسته ایران و جهان است . وای بر ما اگر این تصویر حقیقت داشته باشد ! که دارد."
View this post on Instagram

A post shared by ـכــخــترڪًـ טּقاش🎨‌ (@3sahri) on

عده ای از کاربران در واکنش به این تغییر، عکس مرحوم مریم میرزاخانی ریاضی دان برجسته را به جای طرح جلد کتاب سوم دبستان چسباندند.
رامبد جوان کارگردان و بازیگر کمدی ایرانی نیز به این اتفاق اینگونه واکنش داد و گفت که "نمی‌دونم به چه دلیلی این تصمیم گرفته شدهولی فقط بوی حماقت میاد. تهوع‌آوره. امیدوارم فقط یه شوخی مسخره و احمقانه باشه"
View this post on Instagram

A post shared by Rambod javan رامبد جوان (@rambodjavan1) on

عده ای از کاربران این حرکت را زن ستیزانه عنوان کرده و با هشتگ ما حذف شدنی نیستیم نسبت به آن واکنش دادند. این گروه از کاربران این تغییر را با قتل رومینا با داس مرتبط دانسته اند.
View this post on Instagram

A post shared by خاطرات نستالژی (@s.r.irani) on

پس از جنجال های ایجاد شده و اعتراضات کاربران نسبت به این تغییر صورت گرفته، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در واکنش به این اتفاق عنوان کرده است که " حذف دختران از جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی براساس نظر کارشناسی صورت گرفته است و آنگونه که جنجال به پا شده است، ماجرا پیچیده نیست. اگر همه کتاب‌ها را ملاحظه کنیم مشاهده می‌شود که به هیچ عنوان در سازمان به دنبال حذف دختران نبودند؛ همانطور که در کتاب علوم و هدیه‌های آسمانی عکس دختران و نه نقاشی آنها روی جلد کتاب درسی مشاهده می‌شود. به دلیل آنکه زمان اصلاح کوتاه بود عکس دختران از کتاب درسی حذف شد هرچند که بهتر بود تصویر جدیدی طراحی می‌کردند. طراحی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان اصلاح خواهد شد تا افراط و تفریطی در دیدگاه جنسیتی نسبت به دانش‌آموزان وجود نداشته باشد. "
View this post on Instagram

A post shared by نکا (@neka_onlin) on

در بررسی که بر روی کتاب های درسی صورت گرفته است این نکته به چشم می خورد که فقط دختران نبودند که از روی تصویر جلد کتاب پاک شدند بلکه در کتاب قرآن دوم دبستان نیز تصویر یک پسر حذف شده است اما کسی به آن توجهی نکرده است. 
View this post on Instagram

A post shared by سرباز ولایت (@sarbaze_gomnam_a313) on

عده ای از کاربران معتقدند که از اینکه تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی پاک شده است ناراضی هستیم و این را نتیجه ی نفوذ در فرهنگی ترین ارگان دولت یعنی آموزش و پرورش میبینیم که با این کار آب در آسیاب دشمنان و معاندان و البته موافقان کوته فکر داخلی و خارجی ریخته اند . اما آنهایی که به تصویر حذف دو دختر از روی کتاب ریاضی اعتراض کردند آیا در مورد حذف این آقا پسر از روی جلد کتاب قرآن دوم دبستان هم اعتراضی کردند؟ یا هدفشان فقط اثبات زن ستیز بودن نظام اسلامیست؟
بسیاری از کاربران نسبت به این حرکت واکنش نشان دادند و معتقدند که برای اصلاح جلد کتاب دیر شده است چرا که این کتاب هم اکنون در دست بچه هاست و تا سال دیگر باید صبر کنند تا تصویر دختران به آن برگردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала