لنز هوشمند با قابلیت درمان اختلالات چشمی

© Fotolia / Yuganov Konstantin چشم سالم
چشم سالم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فناوری هوشمند در حقیقت یک عنبیه مصنوعی داخل یک لنز تماسی هوشمند است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیجیتال ترندز»، لنز هوشمند با قابلیت درمان اختلالات چشمی ساخته شد.  گروهی از متخصصان نانوالکترونیک و فناوری های دیجیتالی گروه تحقیقاتی Imec در دانشگاه «گنت» هلند در مادرید فناوری هوشمندی ساخته اند که در حقیقت یک عنبیه مصنوعی داخل یک لنز تماسی هوشمند است.

فناوری های روسی می‌توانند ماهواره های آمریکایی را بسوزانند  - اسپوتنیک ایران
فناوری های روسی می‌توانند ماهواره های آمریکایی را بسوزانند

این لنز چشمی هوشمند دارای دیافراگم قابل تنظیم، آنتن داخلی RF و نمایشگر ال سی دی کم مصرف است که قادر است تمام روز کار کند. چنین ابداعی  می تواند با بهبود وضوح بصری، کاهش انحرافات نوری و از همه مهم تر بالا یا پایین آوردن سطح نور ورود به چشم، طیفی از اختلالات چشم انسان را برطرف کند.

 لنزهای تماسی هوشمند با کاهش مقدار نور ورودی به چشم می توانند برخی از اختلالات چشمی از آنیریدیا، کولوبوما و سندروم خشکی چشم گرفته تا مشکلات عصبی مانند میگرن و جراحات مغزی را درمان کنند. این لنزها می توانند به طور خودکار با محیط سازگار شوند.

در حال حاضر نمونه های فعال و غیر فعال این لنز تحت آزمایش است تا ایمنی و کارآمدی آن تایید شود. تاکنون نیز شبیه سازی های دستگاه با اطلاعات واقعی بیماران نشان دهنده کارآمدی دستگاه بوده است. مرحله  بعدی تحقیقات شامل تاییدیه کامل دستگاه با حضور بیماران قبل از عرضه تجاری آن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала