۳ راه ساده برای شروع نوشتن یک آگهی استخدام عالی

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر ۳ راه ساده برای شروع نوشتن یک آگهی استخدام عالی
۳ راه ساده برای شروع نوشتن یک آگهی استخدام عالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک

اگر به اندازه کافی آگهی استخدام های گوناگون را خوانده باشید، متوجه می‌شوید که فرق زیادی با یکدیگر ندارند و به‌طور کلی، از لیستی طولانی از شرایط بسیار خاص تشکیل شده‌اند و با پاراگرافی با توضیح شرایط و مهارت‌های لازم، مثلا آشنایی با نرم‌افزاری مثل مایکروسافت آفیس همراه هستند. این نوع شرح وظایف‌ها، دور از ذهن نیستند.

جای تعجب نیست که نوشتن این موضوعات به ظاهر جذاب در آگهی‌های استخدامی، اغلب باعث جذب استعدادهای مطلوب نمی‌شود. خوشبختانه، تغییردادن اوضاع و نوشتن شرح وظایفی بهتر و جذاب‌‌تر، دشوار نیست. با ۳ نکته نسبتا ساده، آگهی‌های استخدامی تأثیرگذاری خواهید داشت که می‌تواند به شما کمک کند در دریایی از آگهی‌‌های پر آب‌وتاب، به‌خوبی ظاهر شوید. با این مطلب از کاربوم همراه باشید.

۱. فراموش نکنید که خودتان را تبلیغ می‌کنید

اشتباه متداول در نوشتن آگهی استخدام، نادیده‌گرفتن فرصت ارزشمند تبلیغ برند و سازمان شما است. نوشتن آگهی استخدام و شرح شغل، بازار استعدادیابی رقابتی است. اگر می‌خواهید بهترین‌ها را پیدا کنید، باید متقاضیان را جذب سازمانتان کنید.

در قسمت مناسب، چند خط از چیزی که شما را متفاوت می‌کند و بهترین بخش‌های کار در شرکت را بنویسید و کمی درمورد فرهنگ سازمانی و نام تجاری‌تان توضیح دهید. فراموش نکنید که شما تنها متقاضیان «بی‌صلاحیت» را حذف نمی‌کنید؛ بلکه سازمان خود را به متقاضیان باصلاحیت نیز نشان می‌دهید.

۲. موارد واضح را بیان نکنید

اگر ۱۰ شرح شغل را در صفحه اصلی آگهی‌های استخدامی بخوانید، احتمالا متوجه خواهید شد که اکثر موارد بسیار مشابه هستند و اطلاعات غیر ضروری بیان شده‌اند. اگر می‌خواهید شخص برنامه‌نویسی را با ۵ سال تجربه استخدام کنید، نیازی نیست که بنویسید «متقاضیان واجد شرایط، باید با نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس، آشنایی کامل داشته باشند.»

افراد وقتی شروع به خواندن این موارد غیرجذب‌کننده و واضح می‌کنند، خسته می‌شوند. اگر مجبورید چند مورد ضروری و به ظاهر جالب نداشته باشید، آنها را در انتهای توضیحات قرار دهید تا مطمئن شوید که نکات اصلی از بین نرفته‌اند.

۳. تمرکز خود را بیش از حد محدود نکنید

برای هر نقشی، چند مورد اساسی وجود دارند که به راحتی قابل بحث نیستند و نباید از ذکر آنها در شرح کار دریغ کنید. با این حال، هنگامی که شروع به محدود‌کردن بیش‌ازحد می‌کنید، می‌توانید برخی از استعدادهای بزرگ را بترسانید. اگر بهترین شخص ممکن برای شغلی که آگهی آن را نوشته‌اید، تجربه کافی داشته باشد اما با دیدن عبارت «سال‌ها تجربه لازم در این زمینه»ای که در شرح وظایف خود ذکر کرده‌اید؛ اعتماد به نفسش را از دست بدهد، به‌راحتی او را از دست می‌دهید و می‌ترسانید.

با این حال، اگر شرح شغل خود را خیلی محدود کرده باشید، ممکن است آن داوطلب حتی از درخواست‌دادن نیز منصرف شود. موارد ضروری را لیست کنید، نقش را تعریف کنید و انتظارات واضح را بیان کنید. فراتر از آن، سعی نکنید که درمورد ویژگی‌های مطلوب یا نقش، بزرگ‌نمایی کنید. با گسترده نگه‌داشتن آن، شبکه ارتباطی گسترده‌تری ایجاد خواهید کرد و احتمال یافتن بهترین فرد مناسب برای شرکتتان را افزایش می‌دهید.

با استفاده از این ۳ تغییر، شرح وظایف شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود و به کسب‌وکار شما در جذب بهترین استعدادها  کمک می‌کند. مهم‌ترین چیز این است که تلاش کنید در دام آگهی‌های استخدامی با مطالب اضافی، خسته‌کننده و بیش‌ازحد خاص قرار نگیرید. توضیحات خود را منحصربه‌فرد و تا حد ممکن، مفید کنید. امیدوار هستیم که فقط خواندن آن برای متقاضیان جالب نباشد؛ بلکه نوشتن آن نیز بسیار سرگرم‌کننده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала