چگونه بازدید سایت را افزایش دهیم؟ سئو یا تبلیغات؟

© Photo / Pixabayچگونه بازدید سایت را افزایش دهیم؟ سئو یا تبلیغات؟
چگونه بازدید سایت را افزایش دهیم؟ سئو یا تبلیغات؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هدف از طراحی وب سایت، دیده شدن توسط مخاطبین است. اگر برنامه‌ریزی صحیحی برای این هدف انجام نشود، اکثر عملکردها در این زمینه زیر سؤال می‌رود و مسیر موفقیت به‌سرعت دور و غیر هموار خواهد شد.

منظور از برنامه‌ریزی نامناسب، انتخاب روش‌های غیراصولی برای افزایش بازدید سایت است. هر یک از روش‌ها، در شرایطی خاص می‌تواند کارآمد باشد اما شناخت روش‌های اصولی افزایش بازدید و تشخیص بهترین زمان مناسب برای اجرای هر یک، اولین قدمی است که باید برداشته شود.

ازاین‌رو تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله به‌صورت کامل به موضوع تشخیص بهترین روش‌های افزایش بازدید سایت و نحوه به‌کارگیری هر یک بپردازیم.

اگر شناخت خوبی نسبت به کسب‌وکار خود داشته باشید، قطعاً بعد از مطالعه این مقاله، می‌توانید بهترین برنامه‌ریزی را برای افزایش بازدید وب سایت خود تدوین کنید.

سئو، قدمی فراتر از افزایش بازدید سایت

شاید برایتان جالب باشد که باوجود روش‌های مختلف افزایش بازدید سایت، اکثر افراد در بیشتر مواقع میان دوراهی سئو و تبلیغات قرار می‌گیرند! در چنین شرایطی باید با توجه به بودجه و زمان مدنظر، متناسب‌ترین کانال را انتخاب کنید. هرچند که انتخاب هر دو روش به‌صورت هم‌زمان می‌تواند نتایج بسیاری خوبی را به همراه داشته باشد.

بازدید به‌تنهایی برای کسب‌وکارها آورده‌ای ندارد. صاحبان کسب‌وکارها به دنبال بهترین روش برای شناخت مشتری بالقوه و تبدیل آن به مشتری بالفعل هستند که در این شرایط سئو بهترین انتخاب است. افزایش بازدید سایت، تنها آورده‌ی سئو نیست بلکه به دنبال بیشتر شدن بازدید یا همان ایمپرشن، شاهد افزایش نرخ تبدیل هم خواهیم بود.

آیا سئو بهترین روش برای افزایش بازدید سایت است؟

پس از تأسیس یک سایت، باهدف نتیجه‌گیری از آن، باید به دنبال تهیه استراتژی و سئو باشید تا در بلندمدت به بهترین نتیجه مطلوب برسید. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم درصورتی‌که تاکنون سئو را روشی مناسب برای افزایش بازدید نمی‌دانستید، اکنون به صفحه "آشنایی کامل با سئو" در وب سایت آکادمی وبسیما مراجعه کنید و دلایل قانع‌کننده برای انتخاب سئو را مطالعه کنید!

در این میان عده‌ای هم سئو را بهترین شیوه برای افزایش بازدید وب سایت می‌دانند. شاید این سؤال پیش بیاید که بالاخره کدام طرز فکر درست است. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که انتخاب نوع عملکرد برای بیشتر شدن بازدید، وابسته به نوع هدف‌گذاری و زمانی است که در اختیار دارید. در بسیاری از مواقع سئو و تبلیغات می‌توانند کامل‌کننده یکدیگر باشند. ازاین‌رو به‌کارگیری هر دو روش‌ها به‌صورت هم‌زمان می‌تواند اقدامی برای افزایش بازدید در بازه زمانی کوتاه‌تر باشد.

تبلیغات، بهترین روش افزایش بازدید سایت و بازدهی در کوتاه‌ترین زمان

تبلیغات پاپ آپ، گوگل ادوردز و انواع تبلیغات از دسته مواردی هستند که برای هدف‌گذاری در بازه زمانی‌های کوتاه انتخاب می‌شوند. به بیانی ساده‌تر این روش برای مواقعی کاربرد دارد که افراد در مدت‌زمان بسیار کوتاهی قصد دارند بازدید سایت را افزایش بدهند.

معمولاً اصلی‌ترین هدف در تبلیغات، کاهش رتبه الکسا و افزایش ترافیک وب سایت است. درصورتی‌که این روش می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی را ایجاد کند یا به‌اندازه‌ی کافی مؤثر نباشد! بااین‌حال تبلیغات به‌عنوان یکی از روش‌های محبوب برای افزایش بازدید سایت میان صاحبان کسب‌وکارها و مدیران وب‌سایت‌ها شناخته می‌شود.

چطور بیشترین نتیجه را از سئو و تبلیغات بگیریم؟

پیدا کردن شما توسط مخاطبانتان، مسئله‌ای است که مجبورتان می‌کند تا به دنبال دیده شدن باشید! تبلیغات، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و سئو از پرطرفدارترین روش‌های افزایش بازدید هستند که معمولاً به‌عنوان اولین انتخاب‌ها بررسی می‌شوند.

اما نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که هر یک ازاین‌روش‌ها به اصولی‌ترین حالت ممکن به کار گرفته شوند. به‌طور مثال درصورتی‌که قصد دارید در مدت‌زمان کوتاهی، رشد بازدید را بیشتر کنید، بهتر است ابتدا صفحاتی که برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید را بهینه کنید تا بازدهی بیشتری داشته باشید.

موضوع بهره‌وری بهتر از سئو و تبلیغات بسیار گسترده است اما آکادمی وبسیما یکی از بهترین مراجعی است که به‌خوبی به بررسی این موضوع پرداخته و می‌تواند مرجع بسیار مناسبی برای یادگیری اصول سئو باشد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با موضوع چگونگی بهره‌وری بیشتر از سئو به وب سایت آکادمی وبسیما مراجعه کنید.

چرا سئو و تبلیغات به‌تنهایی کافی نیستند؟ (یک دست صدا ندارد!)

اگر به‌صورت هم‌زمان سئو و تبلیغات را به کار بسته‌اید اما به نتیجه‌ی مناسبی نرسیده‌اید باید به کیفیت طراحی سایت شک کنید.

ممکن است پس اجرای فرآیند تبلیغات و سئو، این سؤال برای اکثر صاحبان سایت پیش می‌آید که چرا باوجود بازدید بالای سایت، فروش خوبی نداریم؟ پاسخ این سؤال بسیار واضح و روشن است. شما کاربر را جذب می‌کنید اما او را به هدفش نمی‌رسانید. معمولاً رایج‌ترین دلیل این اتفاق طراحی نامناسب سایت است که درنهایت تجربه کاربری خوبی را فراهم نمی‌کند.

مشکل طراحی نامناسب سایت، ممکن است تا حدی ادامه‌دار شود که صاحبان کسب‌وکار مجبور به طراحی مجدد یا همان ریدیزاین شوند. اهمیت طراحی اصولی سایت در این مقطع به‌خوبی مشخص می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود تا جای امکان برای طراحی وب سایت به سراغ افراد یا شرکت‌های معتبر نظیر وبسیما بروید. با مراجعه به صفحه طراحی سایت وبسیما می‌توانید تمامی اصول و فاکتورهای انواع وب سایت فروشگاهی و شرکتی را مشاهده کرده و در صورت تمایل سفارش طراحی سایت را ثبت کنید.

هدف اصلی از افزایش بازدید وب سایت را فراموش نکنید!

مهم‌ترین نکته‌ای که معمولاً در فرآیند افزایش بازدید سایت فراموش می‌شود این است که بیشتر شدن آمار بازدید یک سایت به هیچ عنوان هدف اصلی نیست. بلکه هدف نهایی از انجام این فرآیندها، افزایش میزان فروش و ارائه خدمات است.

برخی مواقع به‌جای تمرکز بر پیدا کردن راه‌های مختلف برای بیشتر دیده شدن، باید سطح کیفیت ارائه خدمات را هم بررسی کنیم. این احتمال وجود دارد که کیفیت نامناسب طراحی سایت درنهایت کاهش فروش را به همراه داشته باشد.

درنهایت پیشنهاد می‌کنیم برای آگاه‌شدن نسبت به روش‌های تبدیل بازدید به ورودی واقعی و افزایش نرخ تبدیل سایت به وب سایت آکادمی مراجعه کرده و مقالات معتبر در این زمینه را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید در دوره‌های حضوری و غیرحضوری آموزش سئو ثبت‌نام کرده و بهترین روش‌های افزایش بهره‌وری از سایت را به‌صورت اصولی یاد بگیرید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала