وزارت امور خارجه فرانسه اعدام نوید افکاری را محکوم کرد

© AFP 2023 / Ludovic Marinوزارت امور خارجه فرانسه اعدام نوید افکاری را محکوم کرد
وزارت امور خارجه فرانسه اعدام نوید افکاری را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه فرانسه اعدام ورزشکار ایرانی متهم به قتل مامور امنیتی ایران را محکوم کرد

به گزارش اسپوتنیک، عصر روز یکشنبه وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای، اعدام مبارز نوید افکاری متهم به کشتن یک مأمور امنیتی در ایران را محکوم کرد.

حکم اعدام نوید افکاری بامداد امروز اجرا شد - اسپوتنیک ایران
حکم اعدام نوید افکاری بامداد امروز اجرا شد

به گفته این وزارتخانه، فرانسه اعدام نوید افکاری در ایران را در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ محکوم می کند. فرانسه بر تعهد خود به آزادی بیان و آزادی، تظاهرات مسالمت آمیز و همچنین حق همگان در حضور در یک دادگاه عادلانه تأکید می کند.

وزارت خارجه فرانسه، مواضع خود را در مورد رد مجازات اعدام، بدون در نظر گرفتن مکان و شرایط و همچنین تعهد خود در مورد لغو عمومی "این مجازات ناعادلانه، غیرانسانی و بی اثر" یادآوری کرد.

سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه گفت: فرانسه از همه كشورهایی كه هنوز مجازات اعدام را اعمال می كنند می خواهد تا با هدف لغو آن، مهلت قانونی ایجاد كنند.

خبرگزاری فارس، روز شنبه گزارش داد كه اجرای حكم اعدام افكاری ۲۷ ساله، كه متهم به كشتن یک مأمور امنیتی در شهر شیراز در سپتامبر ۲۰۱۸ بود، در حال انجام است.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ابراز این عقیده که دلیل واقعی دستگیری افکاری شرکت در تظاهرات ضد دولتی بود، تهران را به لغو مجازات تعیین شده توسط دادگاه فراخواند.

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک، در این هفته از حسن روحانی رئیس جمهور ایران خواستار عفو شد. وی پس از اجرای حکم، ابراز تأسف کرد که درخواست ورزشکاران از سراسر جهان و همه کارهای پشت صحنه المپیک، همراه با کمیته ملی المپیک ایران، فدراسیون جهانی کشتی و فدراسیون کشتی ایران، به هدف نرسیدند.

باخ همچنین به خانواده و دوستان افکاری تسلیت گفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала