عرضه روزانه ۱۰۰ میلیون دلار ارز در سامانه نیما

© Sputnik / Pouya Mamaghani عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همتی: تامین ارز کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه اولویت اصلی بانک‌مرکزی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «صدا و سیما»، رییس‌کل این بانک عصر روز 12 سپتامبر (شنبه) اعلام کرد تامین ارز کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه اولویت اصلی بانک‌مرکزی است.

رییس‌کل بانک‌مرکزی همچنین با اشاره به معرفی ۲۵۰ نفر از صادرکنندگان متخلف به قوه قضاییه گفت:«اینها تولیدکننده نبودند و با حق‌العمل کاری و روش‌های خلاف متعدد نسبت به خروج سرمایه و تخلف در اجرای تعهد صادراتی خود عمل کرده بودند و چاره‌ای جز برخورد قضایی برای بانک‌مرکزی باقی نگذاشتند.

بازداشت ۱۲ نفر در تهران  به اتهام اخلال در بازار ارز  - اسپوتنیک ایران
بازداشت ۱۲ نفر در تهران به اتهام اخلال در بازار ارز

بانک‌مرکزی هیچگاه بنای برخورد قضایی با صادرکنندگان واقعی و درستکار نداشته و حتی‌الامکان تعامل با آنها را دنبال می‌کند. بانک‌مرکزی مشکلات صادرکنندگان در شرایط کنونی را درک می‌کند و قصدی برای فشار مضاعف بر آنها ندارد.

در روز جاری ۱۲۸ میلیون دلار در سامانه نیما عرضه شده که بیش از ۷۰ میلیون دلار آن معامله شده است. بر همین اساس در این روزها متوسط عرضه ارز در نیما به صورت روزانه ۱۰۰ میلیون دلار بوده و تداوم این روند نشان دهنده بهبود روند بازگشت ارزهای صادراتی به کشور بر مبنای سیاست‌های اتخاذ شده و استقبال صادرکنندگان است.

میزان صادرات کشور در سه ماه نخست سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و برخی محدودیت‌ها کاهش یافته است. خوشبختانه روند صادرات کشور پس از طی سه ماهه اول سال درحال احیاست و روند تامین ارز کالاهای وارداتی سرعت خواهد گرفت».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала