روایت رسانه‌های آمریکایی در مورد سلاح های ناشناخته این کشور

© AP Photo / Kenneth Mollروایت رسانه‌های آمریکایی در مورد سلاح های ناشناخته این کشور
روایت رسانه‌های آمریکایی در مورد سلاح های ناشناخته این کشور  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های آمریکایی سلاح‌های جدید و ناشناخته ایالات متحده را مورد بحث قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه تخصصی Popular Mechanics، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا با صحبت در مورد سلاح های ناشناخته آمریكایی كه ظاهراً نه روسیه و نه چین نمونه آنها رادر اختیار ندارند، به احتمال زیاد کلاهک‌های هسته ای W76-2 را در نظر داشت كه ارتش آمریكا در سال 2018 اعلام كرد.

پیش از این روزنامه واشنگتن پست با استناد به گزیده ای از کتاب "خشم"  نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ایالات متحده دارای سیستم تسلیحات هسته ای است که روسیه و چین هرگز حتی در مورد آن چیزی نشنیده بودند. این روزنامه که به بخشهایی از کتاب وودوارد استناد می کند، می گوید ترامپ در مورد یک سیستم تسلیحاتی ناشناخته صحبت کرده، در حالی که در این مورد تأمل می‌کرده که آمریکا تا چه اندازه به جنگ با کره شمالی در سال 2017 نزدیک است. به گفته نویسنده کتاب، پس از این اظهارات، منابع ناشناس تأیید کردند که ایالات متحده سیستم های جدید تسلیحاتی مخفی دارد و گفتند که آنها از صحبت ترامپ در این باره تعجب کرده اند.

روز قبل، ترامپ در سخنرانی با هواداران خود در میشیگان، مجدداً اظهار داشت که نه روسیه و نه چین سلاحهایی مانند ایالات متحده ندارند. 

این روزنامه می نویسد: "به احتمال زیاد، منظور رئیس جمهور کلاهک های هسته ای جدید W76-2 بود که برای استقرار در موشک های بالستیک زیردریایی Trident D-5 طراحی شده بودند."

طبق گزارش این مجله، نیروی دریایی ایالات متحده هم اکنون به دوازده فروند زیردریایی موشکی مجهز به موشک بالستیک تقریباً 20 موشک بالستیک Trident D-5 مسلح است که هر کدام قادر به حمل چهار تا پنج کلاهک هسته ای W76-2 هستند. Popular Mechanics می نویسد، قدرت انفجاری یکی از این کلاهک ها در حدود 100 کیلو تن است، یعنی حدود شش برابر بیشتر از بمب های هسته ای ریخته شده روی هیروشیما. این نشریه تأکید کرد که برای اولین بار دولت ترامپ از کلاهک های هسته ای W76-2 در فوریه 2018 به عنوان سلاحی نام برد که "به مقابله با هرگونه سوء تفاهم در شکاف در نیروی بازدارنده منطقه ای آمریکا کمک خواهد کرد."

پیش از این معلوم شده بود که ایالات متحده تولید کلاهک های هسته ای توان پایین W76-2 را برای تجهیز موشک های بالستیک قاره پیما در زیردریایی های هسته ای استراتژیک آغاز کرده.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала