دستگیری عاملان فروش آمپول تقلبی درمان کرونا در ایران

© AP Photo / Ebrahim Norooziدستگیری عاملان فروش آمپول تقلبی درمان کرونا در ایران
دستگیری عاملان فروش آمپول تقلبی درمان کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام باند فروشندگان آمپول تقلبی درمان کرونا در شهریار خبر داد و گفت: متاسفانه شش تن از مصرف کنندگان این داروی تقلبی جان خود را از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سردار محسن خانچرلی اظهارکرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری ۱۶ اندیشه و طرح شکایت مبنی بر اینکه پدر وی به ویروس کرونا مبتلا بوده و افرادی با فریب اقدام به فروش چهار عدد آمپول تقلبی کرونا با نام تجاری «رمدسیویر» به مبلغ یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال را کردند به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری کلاهبرداران در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و با هماهنگی قضائی موفق شدند دو تن از کلاهبرداران را در شهریار شناسایی و در عملیاتی ویژه متهمان را حین فروش دو عدد آمپول تقلبی کرونا دستگیر کنند.

محلول های تقلبی ضدعفونی در ایران کشف شدند - اسپوتنیک ایران
محلول های تقلبی ضدعفونی در ایران کشف شدند

وی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی های تخصصی پلیس به همدستی با سه تن دیگر اعتراف کردند، گفت: سه متهم دیگر این پرونده نیز با اقدامات تخصصی پلیس روبروی بیمارستانی در شهرستان شهریار دستگیر شدند.

خانچرلی در ادامه با بیان اینکه متهمان تاکنون ۵۲ عدد از این آمپول ها را هر کدام به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال به شهروندان در مناطق مختلف استان تهران فروخته اند و مبلغی بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال  به این بهانه از آنان کلاهبرداری کردند، افزود: تاکنون شش تن از مصرف کنندگان این داروهای تقلبی در استان تهران که به ویروس کرونا مبتلا بودند، جان باخته اند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه، متاسفانه بعضی از افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین با عناوین‌ مختلف در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی همچون فروش "داروی ضد کرونا، فروش واکسن ضد کرونا، شربت‌های ضد کرونا و ... " قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند بنابراین ضرورت دارد هموطنان در این زمینه هوشیار باشند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی های جعلی را در فضای مجازی نخورند و اخبار و اطلاعات در این خصوص را از طریق رسانه های معتبر پیگیری کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала