انتشار متن نامه های "عاشقانه" رهبر کره شمالی به ترامپ

© AFP 2023 / KCNA via KNSانتشار متن نامه های "عاشقانه" رهبر کره شمالی به ترامپ
انتشار متن نامه های عاشقانه رهبر کره شمالی به ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آمریکا متن نامه های کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا منتشر شده است که کیم جونگ اون در یکی از آنها می نویسد: "من نمی توانم لحظه ای را که دست جنابعالی را محکم گرفتم، فراموش کنم".

به گزارش اسپوتنیک، در کتاب جدید باب وودوارد ، روزنامه نگار آمریکایی  به نام  "خشم" ، که در آن گفته می شود ترامپ آگاهانه خطر ویروس کرونا را کم اهمیت جلوه داده ، بخشهایی از نامه های رهبر کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی به رئیس جمهور ایالات متحده نقل می شود. مطبوعات غربی این نامه ها را به شوخی "نامه های عاشقانه" خوانده اند.

وودوارد کپی 27 نامه از کیم جونگ اون را به دست آورد. دو مورد از آنها توسط CNN منتشر شده است. در آنها رهبر کره شمالی رئیس جمهور ایالات متحده را "اعلیحضرت و جنابعالی " خطاب می کند . او به همسر ترامپ ملانیا درود فرستاده، جشن تولد خوبی را برای رئیس جمهور آمریکا آرزو کرده و می نویسد که "دوستی خاص" او با ترامپ مانند "یک نیروی جادویی" عمل خواهد کرد.

سخنگوی سابق ترامپ: رهبر کره شمالی به من چشمک زد - اسپوتنیک ایران
سخنگوی سابق ترامپ: رهبر کره شمالی به من چشمک زد!

دیکتاتور کره شمالی در یکی از پیام های خود با یادآوری دیدار با رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور در سال 2018 نوشت: "من نمی توانم لحظه ای را که محکم دست جنابعالی را گرفتم فراموش کنم." وی افزود: "همانطور كه ​​در آن زمان اشاره كردم ، برقراری رابطه عالی با شخصی مانند جنابعالی برای من افتخار بزرگی بود."

و در مورد دیدار در ویتنام در سال 2019 ، کیم نوشت: "هر دقیقه از 103 روز پیش که در هانوی با هم بودیم با شکوه بود و به عنوان یک خاطره ارزشمند باقی مانده است."

کیم جونگ اون همچنین در گفتگوی شخصی با همتای آمریکایی خود ، باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده را "احمق" خواند. ترامپ که اوباما را دوست ندارد ، در مصاحبه با وودوارد در این باره صحبت کرد.

کیم جونگ اون حتی قتل چانگ سون تاخک، عمویش را که دارای مقام بالایی در کشور بود ، برای رئیس جمهور ایالات متحده توصیف کرد. وی پس از متهم شدن به خیانت در سال 2013 به دستور برادرزاده خود با اسلحه ضدهوایی اعدام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала