ایده جنجالی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یک مدرسه ایرانی +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مدرسه دخترانه در ایران
مدرسه دخترانه در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیوه متفاوت یک مدرسه برای حفظ سلامتی کودکان!

به گزارش اسپوتنیک، با بازگشایی مدارس در ایران در هنگام شیوع کرونا، یک مدرسه در ایران از شیوه متفاوت و عجیبی برای رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی استفاده کرده است.

این مدرسه برای ایجاد این فاصله میز و نیمکت ‌های دانش آموزان را جمع‌‌آوری کرده و به جای آن چادر یا پشه بند قرار داده است. هر دانش آموز با ورود به چادر خود در آن را می بندد و تا پایان کلاس در قسمت خود باقی می ماند. کف چادر دانش آموزان نیز با پتو پوشانده شده است تا دانش‌آموزان به راحتی بر روی آن بنشینند و دور تا دور آن حالت توری دارد تا مانع دید آنان نشود.

عده‌ای از کاربران از این ایده استقبال کرده و معتقدند که ایده جالبی بوده است. اما در مقابل بسیاری از کاربران به آن انتقاد کردند چرا که گویا هر کودک در یک قفس حصر شده است به علاوه دانش آموزان ردیف اول فقط تخته را به طور واضح می بینند و عملا کاربردی برای دانش‌آموزان ردیف دو به بعد ندارد. به گفته بسیاری از کاربران، هیچ اتفاقی نمی افتد اگر کودکان یکسال بصورت حضوری به مدرسه نروند و در عوض سالم بمانند. در جواب این دسته از کاربران، گروهی دیگر از کاربران عنوان کردند که معلوم نیست ویروس کرونا تا چند سال دیگر گریبانگیر بشر خواهد بود و شاید مانند بیماری‌هایی مانند ایدز، هپاتیت و .. هرگز نرود بنابراین باید فکرهای اساسی تری کرد تا کمترین خطر دانش آموزان را تهدید کند.

به گفته عده ای از کاربران، این دانش آموزان داخل این چادرها نفس کم می آوردند و برای رفتن به دستشویی و زنگ تفریح مجبور هستند که از آن بیرون بیایند بنابراین با مشکل مواجه خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала