صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه: حداکثر 50 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی به برزیل ارسال می شود

© Sputnik / Evgeniy Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه: حداکثر 50 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی به برزیل ارسال می شود
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه: حداکثر 50 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی به برزیل ارسال می شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه توافق کرده است تا حداکثر 50 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی را به برزیل عرضه کند.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه توافق کرده است تا حداکثر 50 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی را به برزیل عرضه کند.

صحبت های سازنده واکسن اسپوتنيک وي درباره اثر بخشی این واکسن  - اسپوتنیک ایران
صحبت های سازنده واکسن اسپوتنيک وی درباره اثر بخشی این واکسن

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه دبیرخانه سلامت ایالت باهیا برزیل توافق نامه همکاری برای تأمین برزیل با حداکثر 50 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی تولید روسیه را امضا کرده اند.

در این بیانیه آمده است: "ارسال  واکسن به برزیل در نوامبر سال 2020 آغاز می  شود، این امر مشروط به تأیید مقامات نظارتی دولت برزیل است، که نتایج مطالعه واکسن پس از بازاریابی را در نظر خواهد گرفت. همچنین این توافق نامه اجازه می دهد تا واکسن در آینده به سراسر برزیل انتقال داده شود".

کیریل دیمیتریف، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در خصوص واکسن اسپوتنیک وی و ارائه این واکسن به کشور برزیل گفت:"روسیه پیشرو در تولید واکسن علیه ویروس کرونا است و از فناوری های بی خطر آزمایش شده استفاده می کند. واکسن اسپوتنیک وی بر اساس پلتفرم اثبات شده ناقلین آدنو ویروس انسانی ساخته شده است، در حالی که سایر واکسن های ویروسی کرونا تهیه شده در دیگر کشورها از سیستم عامل های جدید یعنی وکتورهای آدنو ویروس میمون یا mRNA استفاده می کنند. تحولات اخیر در صنعت داروسازی جهانی با تعلیق آزمایشات واکسن ویروس کرونا، اهمیت یک رویکرد متنوع برای تأمین واکسن را نشان می دهد.

 امضای توافق نامه در مورد تأمین خارجی واکسن اسپوتنیک وی از روسیه نشان می دهد که بسیاری از کشورها از نیاز بی قید و شرط به نمونه واکسن خریداری شده با داروهای مبتنی بر آدنو ویروس انسانی آگاه هستند، بستری که ایمنی و کارآیی آن را برای دهه ها ثابت کرده است. در طی آزمایشات بالینی واکسن روسی بر افراد هیچ عارضه جانبی جدی مشاهده نشد، علاوه بر این ، در 100٪ از شرکت کنندگان در آزمایشات بالینی ، واکسن اسپوتنیک وی یک پاسخ ایمنی پایدار هومورال و سلولی را تشکیل داد. داده هایی در مورد سرطان زایی و اثرات آن بر باروری وجود ندارد. ما خوشحالیم که با ارائه واکسن بی خطر و موثر اسپوتنیک وی به شرکای خود در برزیل، از چنین کمک مهمی در مبارزه با همه گیری کمک می کنیم."

پیش از این صندوق سرمايه گذاري روسيه اعلام نمود که تا پایان سال حدود 200 میلیون دوز واکسن در خارج از کشور تولید می کند، در سال 2021 بیش از 500 میلیون دوز واکسن در روسیه مي تواند توليد شود.

واکسن "Sputnik V" تولید شده توسط مرکز تحقیقاتی ملی گامالیا در ۱۱ آگوست گواهی ثبت نام از وزارت بهداشت روسیه دریافت کرد و به عنوان اولین واکسن ویروس کرونا در جهان ثبت شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала