اشپیگل: برای "مسمومیت" ناوالنی از نوع "قوی‌تر" نوویچوک استفاده شده است

© Sputnik / Vladimir Astapkovichاشپیگل: برای "مسمومیت" ناوالنی از نوع "قوی‌تر" نوویچوک استفاده شده است
اشپیگل: برای مسمومیت ناوالنی از نوع قوی‌تر نوویچوک استفاده شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اشپیگل به نقل از آژانس اطلاعات فدرال آلمان مدعی شد که برای "مسمومیت" ناوالنی از نوع "قوی‌تر" نوویچوک استفاده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اشپیگل، مقامات آلمانی بر این باورند که الکسی ناوالنی توسط شکل "قوی‌تری" از نوویچوک "مسموم" شده است. برونو کال، رئیس سرویس اطلاعات فدرال آلمان اظهار داشت که سم ادعایی سنگین تر از اشکال قبلی نوویچوک است. رسانه های آلمانی اعلام داشتند که ناوالنی، طبق محاسبات مهاجمان، باید در هواپیما جان خود را از دست می‌داده است.

نماینده روسیه چشم انداز تمدید پیمان استارت نو در دوره حکومت بایدن را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
پاسخ نماینده روسیه به اتهامات غرب در موضوع ناوالنی

این نشریه گزارش می دهد كه متخصصان موسسه داروسازی و سم شناسی بوندسور، خون و ادرار ناوالنی و همچنین آثاری كه بر روی بطری آب وی وجود داشته است را مورد آزمایش قرار داده‌اند و این نتیجه حاصل شده است که ظاهراً شکل "قوی" از این ماده سمی در نتایج آزمایش‌ها موجود است.

همچنین گزارش شده است که نمایندگان سازمان منع سلاح های شیمیایی آخر هفته گذشته از کلینیک "Charite" برلین، جایی که ناوالنی در آن واقع شده است، بازدید کرده‌اند.

بیستم ماه اوت الکسی ناوالنی  در راه بازگشت از شهر تومسک سیبری به مسکو در هواپیما حالش بد شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. پزشکان اومسک تشخیص اصلی را نوعی اختلال متابولیك عنوان کردند که باعث افت شدید قند خون می شود. دلایل آن هنوز روشن نشده است، اما در بررسی ها و آزمایشات پزشکان اومسک، اثری از سم در خون ناوالنی یافت نشد.

ناوالنی برای معالجه به آلمان منتقل شد؛ دولت آلمان پیشتر اعلام کرد که بر اساس نتایج متخصصان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، الکسی ناوالنی با عنصری از گروه مواد سمی فلج کننده اعصاب موسوم به "نوویچوک" مسموم شده است. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه گزارش های آلمانی ها  درباره ناوالنی را بی اساس دانسته است. کلینیک پزشکی شاریته در برلین روز دوشنبه اعلام کرد، که وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی بهبود یافته و وی از حالت کما بیرون آمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала