شایعاتی درباره غلات صبحانه

CC0 / Pixabay/Free-Photos / شایعاتی درباره غلات صبحانه
شایعاتی درباره غلات صبحانه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درباره فواید بلغور جو دوسر برای صبحانه شایعات فراوانی وجود دارد. شما هر روز نباید غلات صبحانه بخورید.

به گزارش اسپوتنیک، توصیه جهانی درباره فواید فرنی بلغور جو دوسر برای صبحانه انقدر ها هم با واقعیت مطابقت ندرد. دریا روساکووا، متخصص تغذیه در روسیه معتقد است که هر روز نباید غلات صبحانه خورد.

صبحانه ایده آل بخورید تا لاغر شوید  - اسپوتنیک ایران
صبحانه ایده آل بخورید تا لاغر شوید

این پزشک گفت: "غلات ، که حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی به ویژه در آرد جو دوسر هستند ، نه تنها مواد مضر را جذب می کنند، بلکه مانند اسفنج عمل می کنند  و برای هضم کمی سخت هستند و به سختی کلسیم ان جذب می شود و همچنین می توانند مواد مفیدی مانند کلسیم را نیز جذب کنند."

برای جلوگیری از کمبود کلسیم ، باید صبحانه های دیگری را جایگزین کنید: یک یا دو بار در هفته فرنی با جو دوسر بپزید ، بقیه اوقات – ماده ای پروتئین دار (پنیر کوک ، کیک پنیر ، تخم مرغ یا املت) بخورید.

در ادامه مقاله امده است: "یک صبحانه پروتئینی باعث افزایش ترموژنز غذا می شود - بدن انرژی زیادی را صرف تجزیه فرآورده پروتئینی می کند ، بنابراین متابولیسم بدن تسریع می شود. چنین صبحانه ای برای شکل بدن سالم تر خواهد بود. هم پروتئین و هم فیبر غذایی دریافت خواهید کرد و نه کالری زیادی." روساکوا توضیح داد.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: اگر فردی هر روز غلات صبحانه را برای صبحانه ترجیح می دهد، لازم به یادآوری است که اگر خامه ، کره و شکر به آن اضافه شود ، مقدار کالری این غذا افزایش می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала