لاوروف: سازمان همکاری شانگهای از برجام حمایت می کند

© Sputnik / Nina Zotina /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: سازمان همکاری شانگهای از حفظ برجام حمایت می کند
لاوروف: سازمان همکاری شانگهای از حفظ برجام حمایت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از حفظ برجام حمایت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به ارزیابی موضع مشترک در خروج آمریکا از برجام می پردازند و امروز آنها پایبندی خود را به این توافق تأیید کرده اند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
چه آینده‌ای در انتظار توافق هسته‌ای ایران است؟

لاوروف در پایان نشست وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای گفت: ما موضع مشترکی پیرامون خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران داریم. همه ما بار دیگر بر تعهد خود در قبال این سند مهم که به اتفاق آرا در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد و باید توسط همه شرکت کنندگان اجرا شود، تأکید کردیم.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین خاطر نشان کرد که وزرا در مورد اوضاع افغانستان و حل و فصل اوضاع سوریه گفتگو کردند.

ایران و شش کشور مذاکره کننده بین المللی در ژوئیه 2015 به توافق تاریخی برای حل مشکل دیرینه برنامه اتمی ایران رسیدند. مذاکرات چند ماهه با تصویب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به پایان رسید که اجرای آن تحریم های اقتصادی و مالی اعمال شده شورای امنیت سازمان ملل، ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه ایران به طور کامل لغو می کند.

این توافق در فرمت اصلی خود حتی سه سال دوام نیاورد. در ماه مه 2018، ایالات متحده از خروج یک جانبه از این توافق و بازگشت تحریم های سخت علیه تهران خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала