فراخوان مجله علمی مشهور بین المللی خطاب به سازندگان واکسن روسی کرونا

© Photo / RDIFPhoto production of the Russian Sputnik V vaccine
Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله علمی بین المللی مشهور Lancet از نویسندگان مقاله تحقیقی در مورد واکسن روسی علیه ویروس کرونا "Sputnik-V" دعوت کرد تا به سوالات همکاران خود که در صحت نتیجه گیری های دانشمندان روس شک کرده اند، پاسخ دهند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سخنگوی مجله علمیLancet روز چهارشنبه اعلام کرده است.

یادآور می شود در اوایل ماه سپتامبر ، مجله "لانست"  نتایج دو مرحله از آزمایشات بالینی واکسن روسی Sputnik V علیه  نوع جدید ویروس کرونا (COVID-19) را منتشر کرد. اندکی پس از آن ، چندین دانشمند از سراسر جهان نامه سرگشاده ای را در سایت ایتالیایی Cattivi Scienziati ، متخصص در افشای تحقیقات شبه علمی ، منتشر کرده و  در آن نسبت به واکسن روسی ابراز تردید نمودند.

انتشار نتایج آزمایشات بالینی واکسن روسی علیه کووید 19 در مجله The Lancet - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
انتشار نتایج آزمایشات بالینی واکسن روسی علیه کووید 19 در مجله The Lancet

سخنگوی لانست گفت: "لانست از نویسندگان مطالعه درباره واکسن روسی دعوت کرد تا به سوالات مندرج در نامه سرگشاده از سوی انریکو بوچی (دانشمندی از دانشگاه  آمریکایی Temple University  ، یکی از امضا کنندگان نامه) پاسخ دهد. ما همچنان این وضعیت را به دقت رصد می کنیم."

وزارت بهداشت روسیه پیش از این اولین واکسن جهان را برای پیشگیری از  کووید 19 ثبت کرده که توسط مركز ملی تحقیقات اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی روسیه به نام گامالیا با همراهی صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه ساخته شده است. نام آن "Sputnik V" است . رئیس کریل دیمیتریف صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه اعلام کرد که این صندوق  تا به حال درخواست های خرید یک میلیارد دوز واکسن روسی علیه ویروس کرونا را از بیش از 20 کشور دریافت کرده است. طبق گفته دیمیتریف ، روسیه در عین حال  در مورد تولید ایین واکسن در پنج کشور توافق کرده و ظرفیت های موجود اجازه تولید 500 میلیون دوز در سال را می دهد.

صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه اطلاع داد که واکسن Sputnik V در 100 درصد از شرکت کنندگان در آزمایش بالینی ، یک پاسخ ایمنی پایدار هومورال و سلولی ایجاد می کند. طبق این صندوق ، میزان آنتی بادی های خنثی کننده ویروس در داوطلبان واکسینه شده با Sputnik V   1.4-1.5برابر بیشتر از سطح آنتی بادی در افرادی است که پس از ابتلا به کرونا درمان شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала