جزئیات گفتگوی چرچیل درباره بمباران اتمی شوروی

© AP Photoجزئیات گفتگوی چرچیل درباره بمباران اتمی شوروی
جزئیات گفتگوی چرچیل درباره بمباران اتمی شوروی
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر کل سابق نیویورک تایمز، فعال نظامی آمریکایی جولیوس اوکس ادلر در یک یادداشت جزئیات گفتگو مربوط به بمباران هسته ای شوروی را که در آوریل ۱۹۵۱ در خانه نخست وزیر بریتانیا چرچیل برنامه ریزی شده بود، افشا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، یادداشتی که اخیرا پیدا شده نشان می دهد که چرچیل ضمن مدیریت استراتژی «جنگ سرد» ترجیح می داد که حملات هسته ای و بمباران به کل روسیه و چین صورت گیرد تا به تاثیر ژئوپلیتیکی آنها در جهان و افزایش توانایی توافق دست یابند.

سیاست مدار بریتانیایی در خانه اش در کنت وقت ناهار از سیاست لندن و واشنگتن در قبال روسیه انتقاد کرده و آنرا ضعیف و غیر تهاجمی خواند.

آدلر به خاطر می آورد که چرچیل یکهو از آنها خواست که تعداد بمب های اتمی که آن زمان در دست بریتانیا بود، اعلام کنند و همچنین انبار مهمات نظامی اتحاد جماهیر شوروی را ارزیابی کرد.

چرچیل همچنین بیان داشت که اگر او نخست وزیر بود، با توافق دولت به مسکو چند شرط به شکل اولتیماتوم می داد.

آدلر می گوید: « به عقیده وی روس ها امتناع می کردند و آن زمان متعاقبا به کرملین اعلام می شد که اگر فکری نکند، ما بمب های اتمی را روی ۲۰ یا ۳۰ شهر می ریزیم.

آدلر در خصوص استراتژی سیاست مدار بریتانیایی می گوید: « آن زمان ما باید به یکی از اهداف حمله کنیم و در صورت لزوم به دیگری. مشخصا پس از حمله سوم ، حمله عصبی نه تنها بین شهروندان بلکه در کرملین رخ می دهد و آنوقت شروط ما اجرا خواهد شد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала