ایران دوباره بنزین به ونزوئلا ارسال می کند

© Flickr / rabiem22ایران دوباره بنزین به ونزوئلا ارسال می کند
ایران دوباره بنزین به ونزوئلا ارسال می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سری جدیدی از محموله های نفتی ایران به مقصد ونزوئلا شناسایی شده و تحلیلگران آن را آزمون واکنش آمریکا می‌بینند، پیش‌بینی می شود ایران در صورت دخالت آمریکا پاسخ سریع و متناسبی خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، پایگاه خبری ترد ویندز که اخبار مربوط به کشتیرانی در سطح جهان را منتشر می کند، در تازه ترین خبر خود ادعا کرده است که سری جدیدی از محموله های نفتی ایران به مقصد ونزوئلا شناسایی شده است و تحلیلگران آن را آزمون واکنش آمریکا تلقی می کنند.

ادعای رئیس جمهور کلمبیا: ونزوئلا به دنبال خرید موشک از ایران است - اسپوتنیک ایران
قدردانی رئیس جمهور ونزوئلا از ایران

بر این اساس ۳ کشتی متعلق به ایران با پرچم این کشور، ایران را به مقصدی که به نظر ونزوئلا می آید از طریق کانال سوئز ترک کرداند. نام این کشتی ها فورست، فورچون و فاکسون است که همگی تحت کنترل شرکت ملی نفت ایران قرار دارند.

این سه کشتی، بخشی از ۵ کشتی هستند که محصولات ایران را در ماه های می و ژوئن در سواحل ونزوئلا تخلیه کردند.

به نظر می رسد، بارگیری محموله های آنها در بندر شهید رجایی ایران صورت گرفته است. بنا بر اعلام تَنکِر تِرَکِرز، سپس این کشتی ها سیستم ردیابی (AIS) خود را خاموش کرده اند.

سیگنال های فارست آخرین بار در ۱۴ آگوست در بندرعباس ارسال شده؛ درحالی که سیگنال فاکسون ۳۱ آگوست در سواحل امارات و فورچون در ۲۸ آگوست در جنوب ایران دریافت شده است.

شرکت امنیت دریایی "دریاد گلوبال" اعلام کرد احتمال دارد که این سه کشتی زمانی که به کانال سوئز نزدیک شوند، سیستم های ردیابی خود را برای پیروی از قوانین حمل و نقل روشن کنند.

به گفته این موسسه، این اقدام تنش ها در منطقه را افزایش خواهد داد و این پیام آشکار را ارسال خواهد کرد که ایران به آمریکا اجازه نخواهد داد تا در حمل و نقل نفتش دخالت کند.

آمریکا در ماه آگوست، محموله ۴ کشتی یونایی را به اتهام حمل محموله های ایران به مقصد ونزوئلا توقیف کرد.

رسانه ها گزارش دادند آمریکا بدون اقدام نظامی محموله های کشتی های بلا، برینگ، پاندی و لونا را مصادره کرده است. هر چهار کشتی پرچم لیبریا را بر فراز داشتند و تحت مدیریت شرکت Captain George Gialozoglou بودند.

ایران نیز در پاسخ کشتی "ویلا" را که تحت مدیریت همان شرکت بود در نزدیکی تنگه هرمز برای مدتی تحت بررسی قرار داد.

دریاد افزود: احتمال دارد ایران با توجه به تجریه قبلی خود، متوجه شده است که کشتی های شرکت های خارجی بیشتر تمایل داشته باشند که از محدودیت ها و خواسته های آمریکا پیروی کنند و در عوض ایران تلاش کرده از کشتی های خود استفاده کند.

این احتمال وجود دارد که اگر نفتکش ها قصد داشته باشند به ونزوئلا بروند، آمریکا دوباره بخواهد، مداخله کند. ایران خطر کرده و از کشتی هایی استفاده کرده است که احتمالاً تمایلی نخواهند داشت که محموله های خود را رها کنند یا از آمریکا پیروی کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала