اتصال ریلی دریای خزر به خلیج فارس تا پایان سال جاری

CC BY 2.0 / Blackthorne57 / Iranian Railways 5401اتصال ریلی دریای خزر به خلیج فارس تا پایان سال جاری
اتصال ریلی دریای خزر به خلیج فارس تا پایان سال جاری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون رئیس جمهور ایران از اتصال ریلی دریای خزر به خلیج فارس تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور ایران در حاشیه راه اندازی نخستین قطار مسافری پنج ستاره زندگی رشت – مشهد اظهار داشت: دولت دو سیاست توسعه ناوگان ریلی و توازن درست و عادلانه در کشور را به صورت همزمان دنبال می کند.

اسلامی خبر از افتتاح ۲ هزار کیلومتر ‌خط ریلی داد - اسپوتنیک ایران
اسلامی خبر از افتتاح ۲ هزار کیلومتر ‌خط ریلی داد

نوبخت تصریح کرد: اکنون با افتخار اعلام می کنیم که با همت مسئولان راه آهن طی یک سال گذشته علاوه بر اقدامات کمی و احداثی جهت پشت سر گذاشتن رشته کوه البرز و وصل کردن گیلان به شبکه سراری ریلی، مسافران طی سه ساعت و نیم از تهران به رشت می رسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، طول خط ریلی ایران را ۱۰ هزار کیلومتر تا قبل از سال ۱۳۹۲ دانست و بیان داشت: فقط تا پایان امسال ۱۹۰۰ کیلومتر ریل را به بهره برداری خواهیم رساند. بی تردید توسعه شبکه ریلی توسعه زیرساختی محسوب می شود و توسعه منطقه را رقم می زند.

معاون رئیس جمهور ایران با بیان اینکه هم اکنون سراسر ایران یک کارگاه بزرگ ریلی است از اتصال دریای خزر به خلیج فارس تا پایان سال جاری خبر داد و یادآور شد: این کارهای بزرگ در شرایط سخت تحریمی رخ داده است، زیرا طی هشت سال گذشته تحریم های بی سابقه را تحمل کردیم و به مردم سخت می گذرد، اما دولت همچنان تلاش می کند چرخ توسعه متوقف نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала