چین از واکسن کرونا در پکن رونمایی کرد

© REUTERS / TINGSHU WANGچین از واکسن کرونا در پکن رونمایی کرد
چین از واکسن کرونا در پکن رونمایی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت های چینی تولید واکسن کووید-19 از واکسن های خود در نمایشگاه تجاری پکن رونمایی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ای اف پی، چین از واکسن‌های کووید-۱۹ خود در پکن رونمایی کرد.

وزارت بهداشت روسیه از توزیع اولین محموله واکسن کرونای روسی بین شهروندان خبر داد - اسپوتنیک ایران
به زودی اولین محموله واکسن کرونای روسی بین شهروندان توزیع می شود

شرکت‌های سینوواک و سینوفارم این واکسن‌ها را تولید نموده‌اند و در نمایشگاه تجاری پکن(Beijing trade fair) در معرض نمایش قرار گرفته‌اند.

تولید کنندگان این واکسن ها امیدوارند پس از پایان مرحله سوم آزمایش‌های بالینی و تائید شدن کارآمدی آنها بتوانند این واکسن‌ها روانه بازار کنند.

نماینده شرکت سینوواک در این نمایشگاه می‌گوید: ساخت یک کارخانه تولید واکسن با ظرفیت تولید ۳۰۰ میلیون دوز در سال را تکمیل کرده‌ایم.

شرکت سینوفارم نیز اعلام کرده پس از تزریق واکسن بالقوه به داوطلبان، آنتی بادی تولید شده، یک تا ۳ سال در بدن آنان باقی می‌ماند. البته نتایج نهایی آزمایش بالینی واکسن مذکور هنوز اعلام نشده است.

این در حالی است که نشریه گلوبال تایمز ماه گذشته اعلام کرد قیمت واکسن‌های کرونا گران نخواهد بود.

نشریه به نقل از مدیر عامل سینوفارم نوشت، هزینه دو دوز از این واکسن کمتر از ۲۰۰ دلار خواهد بود. او به رسانه‌ها اعلام کرده بود یکی از دو واکسن بالقوه شرکت را به خود تزریق کرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری شینهوا نیز اعلام کرده یک واکسن بالقوه دیگر توسط محققان ارتش چین ساخته شده که می‌تواند با جهش‌های ویروس کرونا مقابله کند.

شایان ذکر است، سازمان جهانی بهداشت هشدار داده توزیع گسترده واکسن ویروس کرونا احتمالاً تا اواسط سال آینده میلادی امکان پذیر نباشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала