دیمیتریف: شرکت های تولید واکسن کووید-۱۹ باید تمام مسئولیت داروی خود را بپذیرند

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ В. Путин провел встречу с инвесторами
Президент РФ В. Путин провел встречу с инвесторами - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه درباره امضای "تعهد ایمنی" توسط شرکت های داروسازی برجسته جهان اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دیمیتریف مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، با توجه به "تعهد امنیتی" که توسط شرکت های دارویی منتشر شده است ابراز داشت: با استقبال از واکسن، ما معتقدیم که این تعهد از سوی برخی از شرکت های بزرگ دارویی کافی نیست، از این رو این بحث در مورد عدم مطالعات طولانی مدت در مورد اثرات سرطان زا و تأثیر آن بر باروری با فن آوری های تازه توسعه یافته واکسن، مانند mRNA یا پلت فرم مبتنی بر ناقل آدنو ویروس میمون، نیست.

واکسن کووید برای کودکان و بزرگسالان با هم فرق دارد - اسپوتنیک ایران
واکسن کووید برای کودکان و بزرگسالان با هم فرق دارد

بر خلاف سیستم عامل مبتنی بر ناقل آدنوویروس انسانی که در واکسن اسپوتنیک V (Sputnik V) روسیه استفاده می شود، mRNA و سیستم عامل های مبتنی بر ناقل آدنو ویروس میمون برای مدت طولانی مورد مطالعه قرار نگرفته اند.

از آنجا که برخی از شرکت های تولید کننده این واکسن ها "تعهد ایمنی" را پذیرفته اند، ما می خواهیم تأکید کنیم که سلامت و ایمنی عمومی نه تنها به شواهد کوتاه مدت فقدان عوارض جانبی جدی نیاز دارد بلکه به ایمنی و اثربخشی اثبات شده توسط نتایج مطالعات طولانی مدت نیز نیاز دارد.

این شرکت ها ضمن پذیرش "تعهد ایمنی"، همچنین کشورهایی را که واکسن خود را از آنها خریداری می کنند تحت فشار قرار می دهند تا در دعاوی قانونی غرامت کامل به آنها بدهند. ما بر این باوریم که مقامات نظارتی بین المللی هنگام در نظر گرفتن واکسن های کاندیدا برای ثبت در کشورهای خود باید به اثبات طولانی مدت عدم وجود عوارض جانبی جدی نیاز داشته باشند.

"ما همچنین معتقدیم که شرکت های دارویی باید در مورد سوء اثرات احتمالی طولانی مدت واکسن های خود مسئولیت ها را بر عهده بگیرند و در صورت بروز عوارض جانبی منفی پس از واکسیناسیون، خطرات را به اطلاع عموم برسانند".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала