خطر ابتلا به کووید در هواپیما چقدر است؟

© Depositphotos.com / Gogiyanهواپیما
هواپیما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان در باره میزان خطر ابتلای مسافران به ویروس کرونا تعریف کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «اکسپرس»، به گفته متخصصان احتمال ابتلا به ویروس کرونا در هواپیما آنطور که خیلی‌ها فکر می‌کنند زیاد نیست.

آمش آدالیا کارمند ارشد مرکز حفاظت از تندرستی دانشگاه جون هاپکینز و نماینده انجمن آمریکایی متخصصان بیماری‌های عفونی در این خصوص گفت:«ما خبری در باره ابتلای گروهی مسافران در هواپیماها دریافت نکردیم. معمولا فقط شخصی که در کنار شخص بیمار نشسته است مبتلا خواهد شد.

آغاز تولید ماسک از شاه دانه در فرانسه  - اسپوتنیک ایران
آغاز تولید ماسک از شاه دانه در فرانسه

در هواپیماها سیستم  بسیار خوب تهویه هوا نصب شده است. فیلتر «نرا» بخوبی از عهده پاکسازی تا بیش  از 99,9 درصد میکروب هایی که از طریق هوا منتقل می شوند برمی‌آید.  هوا تا حد زیادی در داخل هواپیما استرلیزه است و حاوی ذرات ویروس نیست.

دیوید نابارو، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که سفر با هواپیما همانا به دلیل وجود فیلتر خوب، نسبتا بی خطر است.

یکی دیگر از نکاتی که سفر هوایی را کم خطر می کند این است که دمای بدن مسافران اندازه گرفته می شود و افرادی که تب داشته باشند نمی توانند سوار هواپیما بشوند. بسیاری از شرکت های هواپیمایی از مسافران می خواهند دست‌های خود را پاک نگه دارند و ماسک بزنند. تعدادی نیز فاصله اجتماعی را برای کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا برای مسافران خود تنظیم می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала