حمایت ترامپ از توقف خط لوله "نورد استریم۲" به دلیل وضع ناوالنی

© REUTERS / Erin Scott حمایت ترامپ از توقف خط لوله "نورد استریم۲" به دلیل وضع ناوالنی
حمایت ترامپ از توقف خط لوله نورد استریم۲ به دلیل وضع ناوالنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا در پی مسموم شدن مخالف دولت روسیه از توقف پروژه خط گازی "نورد استریم ۲" پشتیبانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت: به دلیل وضع الكسی ناوالنی فعال مخالف دولت روسیه، از توقف اجرای پروژه "نورد استریم ۲" روسیه حمایت خواهد كرد.

واکنش سازندگان «نوویچوک» به خارج شدن ناوالنی از کما
 - اسپوتنیک ایران
واکنش سازنده ماده «نوویچوک» به خارج شدن ناوالنی از کما

وی روز دوشنبه در پاسخ به پرسش مربوطه به خبرنگاران گفت: البته. من از آن حمایت می کنم. من اولین نفری هستم كه آن را پیشنهاد می كنم.

ناوالنی پس از مسموم شدن در هواپیما در ۲۰ آگوست در شهر اُمسک روسیه بستری شد؛ بر اساس نتایج معاینات، پزشکان این شهر تشخیص اصلی را اختلال متابولیک نامیدند که باعث افت شدید قند خون شد. علت دقیق آن هنوز مشخص نیست، اما طبق گفته پزشکان شهر اُمسک، هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی یافت نشد. بعداً وی با هواپیما به آلمان برای درمان منتقل شد.

هفته گذشته، دولت آلمان با استناد به پزشكان ارتش اعلام كرد كه ناوالنی با ماده ای از گروه مأموران جنگ سمی نوویچوک مسموم شده است. در همین رابطه، كرملین اظهار داشت كه برلین نتیجه گیری خود را به مسكو اطلاع نداده و وزارت امور خارجه روسیه تأكید كرده است كه روسیه منتظر پاسخ آلمان برای درخواست رسمی در مورد این وضعیت است. در روز بستری شدن ناوالنی، دادستانی و پلیس شروع به بررسی های خود کردند.

سفارت روسیه در برلین گفت كه آنها انتظار دارند طرف آلمانی هرچه سریعتر به درخواست دادستانی كل روسیه در تاریخ ۲۷ آگوست برای كمک حقوقی در پرونده ناوالنی پاسخ دهد.

پیش از این، کمیته تحقیق فدراسیون روسیه، بیانیه طرفداران ناوالنی مبنی بر اینکه گفته شده بود، اپوزسیون متهم به سوء قصد شده است را به دولت سیبری غربی ارسال کرده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، خاطرنشان کرد که اقدامات تحقیقاتی واقعی در مورد وضعیت ناوالنی در حال انجام است، در صورت تأیید وجود یک ماده سمی، تحقیقات به صورت علنی و قانونی برگزار می شود.

روز دوشنبه ، کلینیک برلین شارینه گزارش داد که وضعیت ناوالنی بهبود یافته و از کما خارج شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала