شرط عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل

© REUTERS / Jonathan Ernstگفتگوی تلفنی پادشاه عربستان با رئیس جمهور آمریکا
گفتگوی تلفنی پادشاه عربستان با رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پادشاه عربستان اعلام کرد که حل دائمی‌ و عادلانه‌ی قضیه‌ی فلسطین بر مبنای طرح صلح عربی را موضع اساسی خود در قبال قضیه‌ی فلسطین می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان یکشنبه شب در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ضمن بررسی اوضاع منطقه خاورمیانه از "تلاش های آمریکا برای برقراری صلح" تشکر کرد.

 فعال توئيتر عرب: عربستان نیز خواستار مشروط عادی سازی روابط با اسرائیل است  - اسپوتنیک ایران
فعال توئيتر عرب: عربستان نیز خواستار مشروط عادی سازی روابط با اسرائیل است

وی در این تماس گفت: عربستان به دستیابی به راهکاری برای حل دائم و عادلانه مساله فلسطین و برقراری صلح که "پایه اصلی" تلاش های ریاض و طرح صلح عربی است تاکید دارد.

این اظهارات در حالی ایراد شده که دولت آمریکا تلاشش برای اجرای طرح موسوم به "معامله قرن" در خاورمیانه و سازش میان کشورهای عربی با اسرائیل را دوچندان کرده است.

در ۱۳ اوت امارات و اسرائیل از توافق برای عادی سازی روابط میان دو طرف با میانجیگری آمریکا خبر دادند؛ توافقی که ترامپ آن را "تاریخی " توصیف کرد.

بعداً ترامپ اعلام کرد که احتمال انعقاد قرارداد مشابه میان عربستان با اسرائیل را می بیند، در حالی که منابع رسمی گفتند که بحرین کشور بعد از امارات است که عادی سازی روابط با طرف اسرائیلی را اعلام خواهد کرد.

در همین راستا اسرائیل الیوم نوشت، پیشرفت قابل توجهی در تلاش ها برای دستیابی به موفقیت سیاسی با عربستان سعودی حاصل شده است اما ملک سلمان همچنان با روند عادی سازی بین کشورش و اسرائیل مخالف است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала