درخواست ترکیه از کوزوو در خصوص اسرائیل

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست ترکیه از کوزوو در خصوص اسرائیل
درخواست ترکیه از کوزوو در خصوص اسرائیل  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ترکیه از مسئولان کشور کوزوو خواست سفارت این کشور را به بیت المقدس منتقل نکنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه در بیانیه‌ای در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم کوزوو برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل و انتقال سفارت خود به بیت المقدس بیان کرد که صرف فکر کردن مسئولان کوزوو به چنین اقدامی که نقض صریح قوانین بین‌المللی است، ناامید کننده است.

برقراری روابط دیپلماتیک اسرائیل و کوزوو - اسپوتنیک ایران
برقراری روابط دیپلماتیک اسرائیل و کوزوو

در این بیانیه آمده است که ترکیه از جمله اولین کشورهایی بود که کوزوو را به رسمیت شناخت و از آن حمایت کرد اما هرگز این را درست نمی‌داند که عملیات شناسایی کشور کوزوو به شیوه‌ای غیرقانونی و به ویژه بر پایه رنج و محنت‌های ملت فلسطین انجام گیرد.

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد که بارها در بسیاری از قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید شده که تنها راه حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی، تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی است.

ترکیه از مسئولان کوزوو خواست به قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند باشند و از هرگونه اقدامی که ممکن است به جایگاه و وضعیت تاریخی و قانونی قدس لطمه‌ای وارد کند، اجتناب ورزند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که کشور کوزوو قرار است به زودی اسرائیل را به رسمیت شناخته و سفارت خود را هم به بیت المقدس منتقل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала