خطیب زاده: تهران به نیت خیر روسیه اطمینان دارد

© Sputnik / Shiva Abshenasخطیب زاده: تهران به نیت خیر روسیه اطمینان دارد
خطیب زاده: تهران به نیت خیر روسیه اطمینان دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به پیشنهاد وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که تهران به نیت خیر روسیه اطمینان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌ زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: به نیت دوستان در روسیه شک نداریم، ولی آنچه محل شک است نیت و اعمال و رفتار آمریکاست و ما براساس اعمال کشورها قضاوت می‌کنیم. آمریکا هنوز گردنکشی می‌کند و تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران اعمال کرده است. تا این تغییر نکند سیاست ایران هم تغییری نخواهد کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
لاوروف: روسیه آماده کمک به آمریکا و ایران در برقراری گفتگوی مستقیم است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره اظهارات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مورد آمادگی برای حمایت از گفتگوی مستقیم بین تهران و واشنگتن گفت: ما در حسن نیت شرکای خود در روسیه شک نداریم. اما آنچه محل شبهه ایجاد می کند اهداف و اقدامات ایالات متحده است.

خطیب زاده افزود: رویکرد ایالات متحده تغییری نکرده است، آنها همچنان یک سیاست استکباری را دنبال می کنند و علیه مردم ایران تروریسم اقتصادی اعمال می کند.

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که ما اکنون آماده حمایت از گفتگوی مستقیم بین ایالات متحده و ایران هستیم، اگر هر دو طرف علاقه مند به این موضوع هستند، آماده کمک به ایجاد چنین گفتگویی هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала