حمله انتحاری در سومالی

© REUTERS / Feisal Omarحمله انتحاری در سومالی
حمله انتحاری در سومالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الشباب در عملیاتی تروریستی با خودروی بمب گذاری شده تلفاتی بر نیروهای ارتش سومالی و آمریکا بر جای گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، یک مقام دولت سومالی دوشنبه بعد از ظهر اعلام کرد: خودروی بمب گذاری شده در جنوب این کشور از سوی عناصر گروه الشباب منفجر شده و تلفات وارده شده بر نیروهای ارتش این کشور و یک نظامی آمریکایی بر جای گذاشته است.

شبه نظامیان یک پایگاه نظامی در سومالی را به تصرف خود درآوردند - اسپوتنیک ایران
شبه نظامیان یک پایگاه نظامی در سومالی را به تصرف خود درآوردند

این مقام سومالیایی در ادامه افزود: سه کماندوی ارتش این کشور و یک افسر  نظامی آمریکایی در پی انفجار خودروی بمبگذاری شده در مقابل یک پایگاه نظامی در جنوب این کشور کشته شدند. در این حادثه دو نظامی سومالیایی  نیز مجروح شدند.

این مقام مطلع، میزان آسیب دیدگی نظامی آمریکا را شدید توصیف کرد اما سخنگوی مقر فرماندهی آمریکا در آفریقا مدعی شده که این نظامی آمریکایی  با وجود جراحت از وضعیت مناسبی برخوردار است.

سخنگوی نیروهای آمریکا در آفریقا افزود که در این حمله دستکم یکی از نیروهای گروه الشباب کشته  شده است. الشباب در بیانیه‌ای مدعی شد که در این حمله یک نظامی آمریکایی کشته شده است.

گروه تروریستی الشباب که در اوایل سال ۲۰۰۴ اعلام موجودیت کرده، یک گروه مسلح با گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تا کنون عملیات‌های تروریستی زیادی انجام داده که به کشته شدن صدها نفر منجر شده است.

دولت سومالی در سال ۲۰۱۱ گروه تروریستی الشباب را از موگادیشو پایتخت این کشور بیرون راند اما این گروه همچنان بخش وسیعی از روستاهای سومالی را تحت سیطره خود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала