پیک جدید ویروس کووید – 19 در ایران

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر پیک جدید ویروس کووید – 19 در ایران
پیک جدید ویروس کووید – 19 در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس اعلام کمیته اپیدمیولوژی کرونا در ایران، پیک جدید و خفیف کرونا در این کشور در حال شکل‌گیری است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش‌های کمیته اپیدمیولوژی کرونا در ایران، در هفته منتهی به 14 شهریور ماه، شمار موارد ابتلا به این ویروس و مرگ و میر ناشی از آن نسبت به هفته پیش کاهش یافته بود اما به نظرداده‌های جدید در اواخر این هفته نشان دهنده شکل گرفتن یک پیک جدید خفیف هستند. روند جزیی افزایشی یا به نوعی آغاز پیک خفیف در 19 استان دیده می‌شود.

بر اساس این گزارش، برای ارزیابی روند گسترش بیماری کووید -19 در استان‌های مختلف ایران در هفته گذشته از تحلیل روند تغییرات برای موارد ابتلا و مرگ روزانه گزارش شده استفاده شد.

آخرین وضعیت کرونا در ایران؛ 1992 بیمار جدید شناسایی شدند - اسپوتنیک ایران
آخرین وضعیت کرونا در ایران؛ 1992 بیمار جدید شناسایی شدند

همچنین برای ارزیابی روند تغییرات ابتلا به ویروس و مرگ میر  ناشی از آن در سه روز گذشته، نخست میانگین  سه روزه شمار ابتلا و مرگ هر روز گزارش شده با میانگین گرفتن از داده‌های همان روز، روز قبل و روز بعد محاسبه شد سپس میزان افزایش هر روز نسبت به روز قبل به روش زیر محاسبه شد:

تعداد موارد ثبت شده امروز منهای تعداد موارد روز قبل، تقسیم بر تعداد موارد روز قبل و ضربدر 100.

پیک جدید در کدام استانها دیده می‎‌شود؟

بنا بر گزارش کمیته اپیدمیولوژی کرونا در ایران، روند جزیی افزایی و آغاز پیک خفیف ویروس کووید – 19 در استانهای اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، سمنان، زنجان، آذربایجان شرقی، مازندران، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، تهران، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان و گلستان دیده می‌شود.

علاوه بر این روند ثبات با تغییرات اندک افزایشی در چهار استان یزد، قزوین، اردبیل و قم دیده شد. همچنین در شش استان مرکزی، بوشهر، البرز، گیلان، کرمان و خراسان جنوبی روند ثبات با تغییرات اندک و نامنظم وجود داشته است. در یک استان یعنی در استان همدان روند ثبات با تغییرات مختصر نزولی مشاهده شد. در یک استان یعنی کهگیلویه و بویراحمد ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نداد. باید در نظر داشت که یک استان می‌تواند چندین پیک منحنی را تجربه کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала