وقوع زمین لرزه ۵.۱ ریشتری در استان گلستان

© AP Photo / Irwin Fedriansyahوقوع زمین لرزه ۵.۱ ریشتری در استان گلستان
وقوع زمین لرزه ۵.۱ ریشتری در استان گلستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر، رامیان در استان گلستان را لرزاند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سازمان مدیریت بحران ایران درباره مختصات این زلزله اعلام کرد: برابر گزارش مقدماتی که مرکز ژئوفیزیک منتشر کرده است، این زمین‌لرزه که در ساعت ۲:۰۴ بامداد امروز حوالی رامیان در استان گلستان را لرزانده ۵.۱ ریشتر بزرگی داشته و در عمق ۹ کیلومتری زمین بوده است.

زمین لرزه در کرمان ایران  - اسپوتنیک ایران
زمین لرزه در کرمان

کانون این زلزله در ۳ کیلومتری رامیان، ۹ کیلومتری آزادشهر و ۱۰ کیلومتری خان ببین در استان گلستان بوده و تا مرکز استان گلستان ۶۱ کیلومتر فاصله دارد.

علی بختیاری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران ایران نیز در این خصوص به ایسنا گفت: تیم‌های ارزیاب به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شده‌اند و بررسی‌های آنان در حال انجام است.

حسین درخشان، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با بیان اینکه عملیات تیم‌های ارزیاب در مناطق متاثر از زلزله در استان گلستان ادامه دارد، گفت: در شعاع ده کیلومتری شهر رامیان  با ۴۵۰۰ خانوار و ۱۱ روستا وجود  دارد که نزدیک به ۷۵۰ خانوار روستایی در آن ساکن هستند.

همچنین حق‌شناس استاندار گلستان در خصوص این زمین لرزه گفت: کارشناسان ارزیاب بنیاد مسکن از صبح امروز با حضور در مناطق زلزله‌ زده، برآوردهای خسارت را انجام خواهند داد.

حق‌شناس افزود: ۱۰ نفر از اهالی روستای قورچای و الهادی شهرستان رامیان در پی این زمین‌لرزه دچار مصدومیت حین فرار شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала