حضور محصلان در مدارس ایران اختیاری شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مدرسه دخترانه در ایران
مدرسه دخترانه در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر: الزامی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «فارس»، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت که از اول نگفتیم که الزامی به حضور دانش‌آموزان هست بلکه گفتیم اولویت و ترجیح ما، آموزش حضوری است و به دلایل متعددی، آموزش حضوری را متناسب‌تر ارزیابی کرده و در همه مدارس هم آموزش حضوری را عرضه می‌کنیم.

وی ادامه داد:« شنیده شد برخی مدارس غیردولتی و حتی برخی مدارس دولتی الزام کرده بودند که دانش‌آموزان حتما باید در مدرسه حضور پیدا کنند و ما اعلام کردیم که وظیفه ما ارائه خدمات آموزشی به همه دانش‌آموزان است و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که هیچ دانش‌آموزی از آموختن محروم نباشد و ترجیح ما هم این است که افراد به صورت حضوری بیایند؛ به جهت اینکه کارکرد مدرسه تنها کارکرد آموزشی نیست بلکه کارکرد پرورشی دارد و محتوای آموزشی هم در صورت حضوری با کیفیت بهتری عرضه می‌شود چرا که ارتباط چهره به چهره معلم و دانش‌آموز فوق‌العاده مهم است.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  - اسپوتنیک ایران
آموزش مجازی و افزایش هزینه کاربران

اگر کسانی به هر دلیلی نمی‌توانند از آموزش حضوری استفاده کنند یا بیمار هستند یا بیماری زمینه‌ای دارند یا خانواده‌شان نگرانی دارد، می‌توانند از آموزش‌های دیگری که ما پیش‌بینی کردیم، استفاده کنند؛ ما آموزش تلویزیونی را تحت عنوان مدرسه تلویزیونی ایران پیش‌بینی کردیم که تمام محتوای درسی را یاد می‌دهیم؛ ضمن اینکه «شاد» را راه‌اندازی کردیم که دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند از آن طریق کار آموزش را دنبال کنند.

نسخه جدید «شاد» روز پنج‌شنبه گذشته نهایی شد و باید اطلاعات بیش از 12 میلیون دانش‌آموز بارگذاری شده و به سامانه دانش‌آموزان(سناد) متصل شود و همچنین محتوای آموزشی «شاد» با یک آرایش و تقسیم‌بندی دیگری در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد که این کارها انجام شده است و فکر می‌کنم ظرف 24 ساعت آینده هیچ مشکلی در اتصال به «شاد» نداشته باشیم.

هیچکس مجاز نیست که دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدرسه کند.گزارش‌هایی که از استان‌ها دارم، در خیلی از مدارس آموزش حضوری استقبال شده است.

یک نگرانی را افراد در زمینه ملاحظات بهداشتی دارند که معتقدم می‌توانیم به بچه‌هایمان اعتماد کنیم و آگاهی‌های آنها را بالا ببریم؛ بلاخره آنها باید زندگی کنند و در جامعه ارتباط داشته باشند.

تصمیم به آغاز سال تحصیلی در 15 شهریور و ترجیح آموزش حضوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصمیم ستاد ملی کروناست و ما هم مجری تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала