واکنش دومای روسیه به اظهارات وزیر خارجه آلمان در قضیه ناوالنی

© Fotolia / Yuliواکنش دومای روسیه به اظهارات وزیر خارجه آلمان در قضیه ناوالنی
واکنش دومای روسیه به اظهارات وزیر خارجه آلمان در قضیه ناوالنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دومای روسیه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان در مورد وضعیت الکسی ناوالنی، آن را موضوع داخلی فدراسیون روسیه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، آنتون موروزوف، عضو کمیته امور بین الملل دومای روسیه گفت: " بیانیه هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مورد وضعیت الکسی ناوالنی را باید تحریک آمیز دانست، این یک دخالت آشکار در امور داخلی روسیه است.

آلمان از روسیه خواست تا در مورد وضعیت ناوالنی پاسخگو باشد - اسپوتنیک ایران
آلمان از روسیه خواست تا در مورد وضعیت ناوالنی پاسخگو باشد

پیش از این، ماس گفته بود که انتظار دارد روسیه در مورد وضعیت ناوالنی" در روزهای آینده اقدام نماید، در غیر این صورت برلین اقدامات تلافی جویانه را با شرکا در میان می گذارد. هنگامی که از وی سوال شد که چقدر مطمئن است که دولت روسیه به وضعیت ناوالنی مرتبط است، ماس پاسخ داد که نشانه‌های زیادی برای این امر وجود دارد، به همین دلیل طرف روسی اکنون با یک چالش روبرو است."

موروزوف گفت: "چنین بیانیه ای باید تحریک آمیز و به عنوان دخالت واضح در امور فدراسیون روسیه تلقی شود. ما خود بررسی خواهیم کرد که چه اتفاقی افتاده و آیا ناوالنی مسموم شده است."

 وی تاکید کرد: " وضعیت ناوالنی، به طور کلی یک امر داخلی فدراسیون روسیه است."

موروزف در مورد اظهارات ماس در مورد " Nord Stream 2 " تأکید کرد که شرکای غربی از حادثه مرتبط با ناوالنی برای خراب کردن رابطه بین روسیه و آلمان استفاده خواهند کرد.

پیش از این، ماس ابراز امیدواری کرد که اقدامات روسیه در مورد بررسی اوضاع ناوالنی، برلین را مجبور نکند تا موضع خود را در مورد " Nord Stream 2 " تغییر دهد. پیش از این ، مقامات روسی گفتند که آنها در مورد پرونده ناوالنی درخواستی را به آلمان ارسال کرده اند ، اما پاسخی دریافت نکردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала