رئیس سازمان غذا و دارو ایران درباره تامین واکسن کرونا اظهار نظر کرد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس سازمان غذا و دارو ایران درباره تامین واکسن کرونا اظهار نظر کرد
رئیس سازمان غذا و دارو ایران درباره تامین واکسن کرونا اظهار نظر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان غذا و داروی ایران: تلاش اصلی برای تامین واکسن کرونا بر تولید داخل است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و داروی ایران در پاسخ به این سؤال که واکسن کرونا چه‌زمانی به ایران می‌‌رسد بیان کرد: برای تأمین واکسن کرونا تلاش اصلی ما بر تولید داخل است.

وی افزود: چند شرکت دانش‌بنیان با روش‌‌های متفاوت تولید در حال پیش‌‌روی در این زمینه هستند و هیچ کمپانی‌ای تولید نهایی و قابل عرضه واکسن کرونا را انجام نداده است و قیمت‌‌هایی که در جهان ارائه می‌‌شود بسیار متفاوت و بیانگر این است که هنوز نمی‌‌توانیم درباره تولید این واکسن اظهار نظر قطعی کنیم. در بیشتر مسائل مطرح‌شده کاربرد سیاسی به‌نظر می‌‌رسد. ما در سازمان غذا و دارو امیدواریم بتوانیم این واکسن را در کشور داشته باشیم و علی‌ای‌حال پیگیر این هستیم که اگر منابع خارجی زودتر از ما به تولید برسند، برای گروه‌‌های هدف این واکسن را وارد کنیم.

شانه ساز ادامه داد در طول سال، با بحث تحریم‌‌های ظالمانه‌‌ای که بدون رعایت قوانین و عرف بین‌المللی تأمین دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران را هدف قرار داده بود مواجه بودیم و علی‌رغم اینکه خودشان مساعدت نداشتند، هر کشوری را که می‌‌خواست تعاملات دارویی با ما داشته باشد دچار تنگنای جدی می‌‌کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала