پیشنهاد پزشکان روسیه به آلمان در باره ناوالنی

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر الكسی ناوالنی از مخالفین دولت روسیه
الكسی ناوالنی از مخالفین دولت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان روسیه به همکاران آلمانی خود پیشنهاد کردند گروه مشترک پزشکی در خصوص آلکسی ناوالنی ایجاد شود.

به گزارش اسپوتنیک، لئونید روشال، رئیس «اتاق ملی پزشکی»اعلام نمود که پزشکان روسیه به همکاران آلمانی خود پیشنهاد کردند گروه مشترک پزشکی در خصوص آلکسی ناوالنی ایجاد شود.

وی در توضیح گفت که «وضعیت جسمانی ناوالنی باعث نگرانی خیلی ها شده است، از اینرو متخصصان دو کشور باید دلیل اصلی وخیم شدن حال او را بررسی کنند.

بیائید در آرامش جمع شویم و اجازه بدهیم متخصصان  روسیه، سم‌شناسان و متخصصان آلمان گردهم آیند و به بررسی این موضوع بپردازند که آیا ناوالنی مسموم شده است یا خیر. زیرا اگر واقعا مشخص شود که ناوالنی مسموم شده است، در روسیه باید پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شود».

زاخاروا: بیانیه آلمان درباره ناوالنی، کمپین اطلاعاتی دیگری علیه روسیه است
 - اسپوتنیک ایران
زاخاروا: بیانیه آلمان درباره ناوالنی، کمپین اطلاعاتی دیگری علیه روسیه است

وی همچنین متذکر شد که دلیل بروز این وضعیت تا کنون مشخص نشده است. پزشکان روسیه خیلی خوب وظایف خود را به انجام رساندند و جان او را نجات دادند. بر طبق تحقیقات انجام شده در روسیه، هیچگونه اثری از مسمومیت یافت نشد، ولی همکاران آلمانی اعلام کردند، چیزی پیدا کرده‌اند.

شایان ذکر است که مدتی قبل دولت آلمان اعلام کرد طبق نتایج یک بررسی سم شناسی در آزمایشگاه ارتش این کشور، الکسی ناوالنی بنیانگذار بنیاد مبارزه با فساد اداری در روسیه با یک ماده فلج کننده اعصاب از گروه «نوویچوک» مسموم شده است.

به دنبال آن سخنگوی کاخ کرملین اعلام داشت که روسیه برای روشن شدن وضعیت الکسی ناوالنی آماده تعامل همه جانبه با آلمان است، اما برلین تاکنون به درخواست رسمی مسکو که پیش از این ارسال شده است، پاسخی نداده است.

حدود دو هفته قبل ناوالنی که در حال پرواز به مسکو از سیبری بود در هواپیما حالش بد شد و در اومسک پزشکان توانستند جان او را نجات بدهند. اکنون او برای درمان در آلمان به سر می برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала