ظهیری: فریب تبلیغات فروش «سیم کارت شاد» را نخورید

اشتراک
کلاهبرداران این بار به سراغ دانش آموزان و والدین آنها آمدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «مهر»، سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار داشت کلاهبرداران این بار به سراغ دانش آموزان و والدین آنها آمدند و با ارائه طرحی به اسم «سیم کارت شاد» سعی دارند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.

کلاهبرداری صد هزار دلاری مشاور سابق ترامپ - اسپوتنیک ایران
کلاهبرداری صد هزار دلاری مشاور سابق ترامپ

وی افزود:«کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس و یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در فضای مجازی سعی دارند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنید. این افراد به دو روش کلاهبرداری می‌کنند یا از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آنها ارسال کنند و با این روش سعی در جمع آوری افراد دارند.

و روش دوم هم این است که با ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

پلیس اعلام می‌کند که اگر قرار باشد سیم کارت دانش آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارائه داده شود از طریق پرتال رسمی اپراتورها و یا وزارت خانه‌های مربوطه اعلام می‌شود و مردم به این پیام‌ها و لینکها اعتمادی نکنند.

پلیس به دنبال شناسایی افراد سودجو هست و با هرکسی که به هر طریقی این افراد را در رسیدن به اهداف شومشان کمک کند برخورد خواهد کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала