تازه‌ترین افشاگری بولتون علیه دونالد ترامپ

© AP Photo / Evan Vucciتازه‌ترین افشاگری بولتون درباره رئیس جمهور آمریکا
تازه‌ترین افشاگری بولتون درباره رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور سابق امنیت ملی آمریکا طی سخنانی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ ترامپ دستور داده بود تا سفیر وقت انگلیس در این کشور را در پی انتشار یادداشت‌هایش اخراج کنند.

به گزارش اسپوتنیک،‌ جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در گفت‌وگویی با روزنامه تلگراف گفت: یادداشت‌هایی که از سر کیم داروچ، سفیر وقت انگلیس در آمریکا فاش شدند نشان دادند که او اظهارات تحقیرآمیزی درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مطرح کرده است.

بولتون علت مخالفت ترامپ با نابودی داعش را افشا کرد - اسپوتنیک ایران
بولتون علت مخالفت ترامپ با نابودی داعش را افشا کرد

بولتون ادامه داد:‌ آن روزی که یادداشت‌ها منتشر شدند ترامپ، من را فراخواند و گفت که به داروچ بگویید باید از آمریکا برود. من به سر مارک سدویل، از مقام‌های ارشد دولت انگلیس تلفن کردم. درباره آن یادداشت‌ها همه در انگلیس اطلاع داشتند چون رسانه‌ها آن را منتشر کرده بودند. من به او گفتم که نتیجه این وضعیت خوب نخواهد بود و شما باید سفیر را از آمریکا ببرید.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، به سدویل گفته که انگلیس و آمریکا در نقطه‌ای قرار دارند که اوضاع را بدتر می‌کند مگر آنکه لندن تصمیم بگیرد چطور باید سفیر را از آمریکا خارج کند.

دستور ترامپ برای اخراج سفیر انگلیس در ایالات متحده پس از آن صادر شد که روزنامه دیلی میل بخش‌هایی از یادداشت‌های محرمانه وی را در اوایل ژوئیه ۲۰۱۹ منتشر کرد که در آنها این سفیر کاخ سفید را "یک دستگاه منحصر به فرد ناکارآمد" توصیف کرده و هشدار داده بود که دوران ترامپ با بی‌اعتباری و بی‌آبرویی پایان می‌یابد. سر داروچ همچنین ترامپ را یک رئیس جمهور بی‌منطق، متزلزل و ناتوان توصیف کرده بود.

داروچ پس از آن استعفا کرد که ترامپ در ۹ ژوئیه ۲۰۱۹ در توییتی وی را فردی "حواس پرت" و "یک مرد بسیار احمق" خواند.

رسانه‌ها مدعی شدند، داروچ به این دلیل استعفا کرد که بوریس جانسون که در آن زمان وزیر خارجه دولت ترزا می، نخست وزیر بود از وی حمایت نکرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала