پنتاگون قول داد که توان نوسازی هسته ای را به روسیه نشان دهد

© AP Photoپنتاگون قول داد که توان نوسازی هسته ای را به روسیه نشان دهد
پنتاگون قول داد که توان نوسازی هسته ای را به روسیه نشان دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات پنتاگون قول دادند که روسیه و چین در حدود سال 2030 توان هسته‌ای نوسازی شده آمریکا را خواهند دید.

به گزارش اسپوتنیک، به نوشته وب سایت پنتاگون، رابرت سوفر، معاون دستیار رئیس پنتاگون گفت: " ایالات متحده در واکنش به اقدامات مشابه روسیه اقدام به نوسازی توان هسته ای خود كرده و قصد دارد این برنامه را تا سال 2030 به اتمام برساند."

چه تعداد از موشک های سرمت می توانند آمریکا را بطور کامل نابود سازند؟ - اسپوتنیک ایران
آمريکا نمونه های اولیه موشک کروز هایپرسونیک را با موفقیت آزمایش کرد

"روشن است که آنها (روسیه) پیش از این درگیر نوسازی توان خود بوده اند و ما هنوز آن را شروع نکرده ایم. بنابراین، نمی توانید بگویید که برنامه های هسته ای ما منجر به مدرنیزاسیون هسته ای آنها شد. ابتدا نوسازی آنها (شروع شد)."

به گفته این مقام، ایالات متحده "در آستانه انتقال از مرحله مفهومی به مرحله مهندسی برای خرید واقعی این سیستم ها است." وی افزود: "و فقط در حدود سال 2030 روسیه و چین شاهد قدرت كامل نوسازی هسته ای ما خواهند بود."

در همان زمان، سوفر همچنین روسیه را به راه اندازی یک مسابقه تسلیحات هسته ای غیر استراتژیک متهم کرد.

اظهارات در مورد تهدید روسیه به طور دوره ای توسط سیاستمداران غربی، اغلب از کشورهای بالتیک و لهستان، بیان می شود. مسکو بارها تأکید کرده است که روسیه هرگز به هیچ یک از کشورهای ناتو حمله نخواهد کرد. به گفته سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، اتحاد آتلانتیک شمالی به خوبی از این امر آگاه است، اما به راحتی از این بهانه برای استقرار نیروهای بیشتر در نزدیکی مرزهای روسیه استفاده می کند. مسکو بارها از تجمع نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала